Stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50%
Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, care includ podul și drumurile de legătură, se apropie de 50%, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care prezintă noi imagini cu lucrările la blocurile de ancoraj, turnuri și drumurile de legătură.
Călălin Drulă a prezentat luni, pe Facebook, ”imagini proaspete de pe unul dintre cele mai spectaculoase șantiere din țară: podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”.
La ce se lucrează acum, potrivit ministrului Transporturilor:
- la blocurile de ancoraj;
- la turnuri, unde se pregătește terenul pentru montarea ulterioară a cablului principal – se montează schele, cablul de tragere;
- la drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertări, săpături pentru podețe și se toarnă beton pentru fundația acestora.
Golden Gate peste Dunăre
Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.
În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres. După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.
Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.
Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj.