Realpad, un software pentru dezvoltatorii rezidențiali, a intrat pe piața românească
Proptech-ul ceh Realpad Software, fondat de Marian Skvarek în 2012, a intrat, recent, pe piața românească. Realpad funcționează ca o platformă de management de vânzări și susține echipele de vânzări, marketing și managementul vânzărilor dezvoltatorilor de pe piața rezidențială și, practic, simplifică munca agenților și managerilor de vânzări de pe piața rezidențială şi ţinteşte să devină lider de piaţă.
Sucursala românească a Realpad va fi condusă de Jakub Licak (32 de ani), din postura de business development manager. Jakub a absolvit Universitatea de Economie din Praga, cu specializare în afaceri internaționale și e în companie de la bun început, din 2012. Acesta s-a relocat, în prezent, în București și se ocupă cu extinderea internațională a companiei, iar țintele sale principale sunt România, Bulgaria și Benelux.
„Investim în prezent în expansiunea internațională a companiei, precum și în produs, iar obiectivul nostru este să devenim lider european în servicii tehnologice pentru dezvoltatorii rezidențiali. În România avem deja doi clienți și negociem parteneriate cu alți dezvoltatori români și internaționali. Noi percepem piața din România ca fiind foarte progresivă și credem că vom reuși”, spune Jakub Licak, business development manager al Realpad.
Portofoliul de produse Realpad este adaptat în mod specific nevoilor dezvoltatorilor rezidențiali. Acestea sprijină dezvoltatorii în programul lor zilnic, datorită sistematizării end-to-end, automatizării și digitalizării procesului de vânzare și post-vânzare. Majoritatea utilizatorilor folosesc produse Realpad în vânzări, fie intern, fie extern sau un amestec de ambele pentru simplificarea vânzărilor, care conduc la circa economisirea a până la 20% din timp pentru pentru managerii de vânzări ai dezvoltatorilor clienţi, perioadă de timp care poate fi alocată altor proiecte.
Software-ul Realpad
Software-ul produs de Realpad este un ecosistem digital, care include un soft CRM, o aplicație de vânzări, un portal pentru clienți și o aplicație care gestionează eventualele erori în construcție, fiecare cu rolul său.
Astfel, softul CRM, inima și creierul Realpad, stochează și administrează toate contactele, inventarul, tranzacțiile, și contractele într-un singur loc și sprijină și administrează echipa de vânzări, iar aplicația pentru tabletă este o interfață front-end și e conectată cu softul CRM.
Aceasta oferă informații despre fiecare proiect, localizarea acestuia pe Google Maps, planurile și vizualizarea clădirilor, vecinătăților și fiecare apartament în parte cu starea sa (de vânzare, rezervat sau vândut) și conectează cumpărătorul cu echipa de vânzări, iar schimbările sunt oglindite atât în softul CRM, cât și pe site-ul dezvoltatorului.
Portalul pentru clienți este o interfață pentru clienți unde pot găsi toate informațiile despre cumpărare, inclusiv plăți, documente etc. Dezvoltatorii folosesc portalul clienților și ca instrument de comunicare pentru a-și informa clienții despre actualizările de construcție, procesul de predare etc.
Modulul de gestionare a defectelor este conectat la portalul pentru clienți și permite controlul defectelor revendicate, din momentul în care acestea sunt detectate sau raportate de către un client până la rezolvarea acestora de către antreprenorul general.
Acest modul a fost utilizat și pentru digitalizarea procesului de predare în proiectul Sky Park din Bratislava, un proiect rezidențial premium proiectat de Zaha Hadid.
Clienți în România
În România, compania are deja doi clienți majori, AFI Europe, care folosește serviciile de CRM ale companiei pe toate piețele unde e prezentă, și dezvoltatorul român Forty Management, controlat de antreprenorul Lucian Azoiței.
„Deja negociem și cu alți dezvoltatori prestigioși integrarea operațiunilor de vânzare și post-vânzare în software-ul Realpad și ne propunem să ne extindem în mod semnificativ baza de clienți în următoarele luni. Avem cel mai complet software de vânzări rezidențiale și cred că și dezvoltatorii de pe piața rezidențială românească vor observa acest lucru”, explică Jakub Licak.
Software-ul produs de Realpad, în continuă îmbunătățire, e superior majorității celorlalte soluții utilizate de dezvoltatori, care se concentrează în general pe lead-uri, în vreme ce Realpad înglobează majoritatea activităților de marketing și vânzări și post-vânzări ale dezvoltatorilor rezidențiali parteneri și oglindesc business-ul complet cu câteva click-uri.
Prin intermediul platformei Realpad s-au vândut peste 20.000 de unități locative anul trecut, iar în portofoliul companiei sunt peste 200 de proiecte rezidențiale și 60 de dezvoltatori de pe 12 piețe.