Ministerul Educaţiei: Înscrierile pentru concursul de director școlar se fac pe o platformă online dedicată
Ministerul Educaţiei Naționale a anunţat că, de miercuri, se lansează concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, conform calendarului aprobat, iar pentru eficientizarea şi transparentizarea procesului de înscriere va fi utilizată o platformă online.
Această platformă online este realizată cu sprijinul asociaţiei CivicNet. “Acesta este un prim pas în procesul de digitalizare şi profesionalizare a managementului unităţilor de învăţământ de stat, astfel încât să se asigure stabilitatea, coerenţa şi competenţa în procesul de conducere”, potrivi unui comunicat al MEN. Astfel, până în data de 26 septembrie, ora 23,59, cei interesaţi să participe la concurs îşi pot crea cont, se pot înscrie şi pot încărca (în format digital) actele necesare dosarului, în câteva minute, la orice oră din zilele alocate înscrierilor, accesând site-ul respectiv.
Contul de utilizator poate fi creat simplu, prin introducerea unei adrese de email, urmând ca instrucţiunile de acces să fie primite rapid la acea adresă. Odată logat pe platformă, candidatul are apoi acces la formularul “Înscriere”, unde va completa numele, prenumele, CNP-ul, numărul de telefon şi şcoala la care este titular. O recipisă va fi primită pe email cu datele introduse, precum şi confirmarea acceptării sau respingerea cererii de înscriere, arată sursa citată. În momentul în care cererea de înscriere este acceptată, candidatul poate accesa secţiunea “Dosar”, unde, conform Metodologiei, trebuie să încarce 14 documente, două fiind opţionale.
Candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7 la fiecare probă
Candidatul poate adăuga, şterge şi modifica documentele încărcate la dosar, până la finalul perioadei de înscriere (26 septembrie, ora 23,59), atât timp cât nu apasă butonul “Trimite”. Pentru verificare, în platformă au fost prevăzute etape de revizuire înainte de a trimite datele finale, unde vor fi remarcate rapid documentele/ datele lipsă. Tot prin intermediul platformei, conform calendarului concursului, dosarele astfel completate şi transmise de candidaţi vor fi evaluate în perioada 27 – 29 septembrie de către comisiile formate la nivel judeţean/ naţional. Termenul până la care candidaţii află rezultatele privind evaluarea dosarului atât prin intermediul listelor oficiale publicate, cât şi prin intermediul unui email trimis din platformă este 7 octombrie.
Desfăşurarea probei scrise va avea loc în format fizic pe 15 octombrie 2021. Rezultatele finale la proba scrisă vor fi afişate în data de 20 octombrie, urmând ca interviurile să se desfăşoare în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie 2021. Candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7 la fiecare probă (proba scrisă şi proba de interviu).
Rezultatele finale ale concursului vor fi validate în data de 17 decembrie, urmând ca numirile în funcţie să aibă loc începând cu 10 ianuarie 2022, debutul semestrului al doilea al anului şcolar 2021 – 2022.