Ministerul Transporturilor ține sub preș raportul final de recepție privind linia M5
Metrorex stă pe un munte de bani dacă își permite să lanseze licitații de peste 800 mililoane de euro pentru un contract de mentenanță, ce pare a fi cu dedicație, dacă ne referim la materialul rulant existent.
Au fost doi ani foarte buni pentru compania Alstom: a câștigat contractul de semnalizare la linia de metrou M5 Eroilor – Drumul Taberei, a câștigat și livrarea trenurilor de la magistrala M5. Acum, pare că își securizează și următorii 15 ani cu un contract de mentenanță estimat la 800 milioane de euro. Guvernarea actuală priește celor de la Alstom și este probabil că vom deveni iar captivi într-un singur furnizor, pentru Metrorex, ca pe vremuri.
Între timp, oficialii guvernamentali țin sub preș raportul de recepție cu observații, deși este vorba, totuși, despre recepția finală pentru linia M5. Ceea ce înseamnă că începe să curgă perioada de doi ani, după care se eliberează garanția de bună execuție.
Potrivit unor informații guvernamentale, sistemul de siguranță, respectiv cel de semnalizare, de centralizare, de management al traficului etc., cu care este prevăzută noua magistrală de metrou M5 inaugurată pentru public luni, nu se regăseşte pe nici una dintre ramele aflate în parcul METROREX la momentul actual.
Mai exact, avem o incompatibilitate între infrastructura de metrou şi vehiculele care circulă pe linii. Acest sistem de siguranță previne producerea unor accidente şi incidente în situațiile în care personalul care conduce efectiv ramele face greșeli în conducere sau devine inapt în timpul serviciului, din motive medicale. Este vorba efectiv despre siguranţa tuturor călătorilor din metrou. Cu toate acestea, începând de luni, pe magistrala M6 se circulă cu rame detaşate de pe celelalte magistrale.