Salarizarea personalului din învățământ, motiv de dispută guvernanți – sindicate
Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut miercuri o întâlnire de lucru cu reprezentanții sindicatelor din învățământul preuniversitar și universitar de stat. Subiectul discuției a fost legat de salarizarea personalului din învățământ în anul 2022.
Personalul didactic din învățământ ar fi trebuit să primească, din 1 septembrie 2020, salariile prevăzute de lege pentru anul 2022, dar decizia a fost prorogată. Reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ au cerut ca, începând cu data de 1 ianuarie 2022, să se acorde cele doua tranșe de majorări salariale restante, de câte 8% fiecare, astfel încât să se atingă nivelul maxim de salarizare prevăzut în această lege pentru personalul didactic.
De asemenea, s-a discutat despre impactul majorării salariului minim asupra categoriilor de personal nedidactic care au deja veniturile la nivelul salariului minim pe economie de anul viitor.
În cadrul discuțiilor s-a convenit ca Ministerul Educației să calculeze impactul financiar al acordării majorărilor salariale solicitate de sindicate, precum și al creșterii salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și că reprezentanții celor două ministere vor susține solicitările reprezentanților federațiilor sindicale prezenți la această întâlnire.
Totodată, având în vedere că Ministerul Educației a preluat creșele de la administrația publică locală, s-a ridicat problema salarizării unor funcții, precum cea de educator puericultor care nu se regăsește în categoria funcțiilor didactice.
În acest context, în perioada următoare, Ministerul Educației transmite că va analiza consecințele și impactul salarial pentru a putea propune modificările necesare în Legea salarizării.
În întâlnirea de lucru s-a ridicat și problema salarizării funcției de director din cadrul unităților de învățământ, care este complet nemotivantă, sindicatele semnalând că salarizarea acestei funcții de conducere este, în anumite cazuri, sub nivelul de salarizare al funcțiilor didactice de predare sau chiar sub nivelul unor funcții de conducere de la personalul didactic auxiliar.
Ministrul Muncii și Protecției Sociale a explicat că inechitățile salariale pentru personalul din învățământ vor fi eliminate prin noua Lege a salarizării, care urmează a fi elaborată în perioada următoare tocmai cu scopul de a aduce echitate și calitate în sistemul public.