Asociația marilor retaileri respinge așa zisa “taxă de solidaritate“, pentru că penalizează doar pe cei care și-au „onorat toate obligațiile”
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care include cei mai mari angajatori de pe piața românească, solicită noii coaliții majoritare să renunțe la așa zisa “taxă de solidaritate“, care penalizează, fără excepție, doar pe aceia care și-au asumat toate îndatoririle și și-au onorat toate obligațiile, se arată într-un comunicat al asociației.
Ideea instituirii unei “taxe de solidaritate” care să fie aplicată companiilor ce înregistrează o cifră de afaceri de peste o sută de milioane de euro pe an, a fost avansată de UDMR, iar PSD susține propunerea. Discuțiile pe această temă au fost reluate în Coaliție după învestirea noului Guvern.
Toți membrii AMRCR sunt mari contribuabili la bugetul de stat și se achită, în mod transparent și responsabil, de obligațiile fiscale conform legii din România. În perioada pandemiei, pe lângă sarcinile financiare impuse de conformările solicitate de autorități, asumate din primul moment, au existat situații în care mari retaileri și-au achitat obligațiile fiscale cu celeritate și chiar în avans pentru a putea susține bugetul national, precizează reprezentanții AMRCR.
“Toate rețelele comerciale se numără printre cei mai mari angajatori de pe piața românească conform diverselor statistici, o treime din top 15 angajatori la nivel national, fiind retaileri. Mulți dintre aceștia își continuă investițiile și susțin salariile angajaților la un nivel peste medie, străduindu-se în același timp să ofere consumatorilor români produse cât mai variate la prețuri cât mai competitive. Un argument în acest sens sunt și statisticile Eurostat care spun că indicele prețurilor din România reprezintă 55% din media UE”, se arată în comunicat.
Retailerii menționează faptul că încearcă să fie un partener solid și serios pentru autoritățile centrale și locale și fac toate eforturile ca mărfurile și producătorii locali să aibă, într-un ritm cât mai rapid, o prezență extinsă pe rafturile magazinelor, contribuind la dezvoltarea economiei românești.
“Toate aspectele de mai sus riscă să fie anulate, printr-o simplă și singură măsură care este adusă în discuție, am putea spune cu regret, ca de obicei, în preajma sărbătorilor sfârșitului de an, când toate proiectiile și planificările bugetare sunt deja stabilite, fără ca astfel de propuneri să fie însoțite de prea multe explicații. Așa numita „taxă de solidaritate” penalizează, fără excepție, doar pe aceia care și-au asumat toate îndatoririle și și-au onorat toate obligațiile, manifestându-și totodată loialitatea față de statul român pe teritoriul căruia își desfășoară activitatea”, se precizează în comunicat.
AMRCR, în numele membrilor săi, adresează noii coaliții care se află la putere, coaliție majoritară, să analizeze în profunzime impactul direct și colateral al impunerii unei “taxe de solidaritate” selectivă asupra celor care au fost motoarele cele mai puternice ale cresterii economice a României.
„În consecință, sperăm că vor alege să continue să sprijine mediul de afaceri, care prin investiții și performanțe economice va fi în măsură să genereze, gradual și sustenabil, resursele financiare suplimentare către bugetul de stat, necesare și pentru atingerea obiectivelor sociale asumate”, mai arată retailerii.
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) include Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.
AMRCR este membră a Confederației Patronale ,,Concordia” și a organizației ,,EuroCommerce“ .?