A fost lansată licitaţia pentru construirea celui mai dificil lot al secţiunii montane a A8, anunță ministrul Transporturilor

Publicat: 19 nov. 2024, 22:03, de Baloi Razvan, în Transporturi , ? cititori
A fost lansată licitaţia pentru construirea celui mai dificil lot al secţiunii montane a A8, anunță ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat marţi, lansarea licitaţiei pentru construirea Lotului 2B (Grinţieş-Pipirig), considerat cel mai dificil tronson al secţiunii montane a Autostrăzii Unirii (A8). Contractul, cu o valoare maximă estimată la 6,9 miliarde de lei fără TVA, vizează realizarea a 31,5 kilometri de autostradă, lucrările urmând să se desfăşoare pe o perioadă de 54 de luni.

„A fost lansată astăzi (marți, 19 noiembrie) licitaţia pentru construcţia celui mai dificil lot al secţiunii montane a Autostrăzii Unirii, A8! Contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2B (Grinţieş-Pipirig) are o valoare maximă de 6,9 miliarde lei (fără TVA), iar data limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025”, a declarat Sorin Grindeanu.

20 de kilometri de tuneluri şi pasaje

Ministrul a subliniat că toate cele patru loturi ale secţiunii montane dintre Sărăţeni şi Pipirig, cu o lungime totală de 116 kilometri, se află în procedură de licitaţie. Lotul 2B va include lucrări impresionante, cu un grad ridicat de dificultate tehnică.

„Construcţia Lotului 2B (31,5 km) va dura maximum 54 de luni (14 luni etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţie). Lungimea pasajelor şi a tunelurilor care vor fi construite pe acest lot însumează aproximativ 20 kilometri şi reprezintă aproape 70 % din lungimea traseului”, a mai transmis Grindeanu.

Ce include proiectul

  • 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea o a treia bandă pe fiecare sens, destinată vehiculelor lente;
  • Un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş);
  • O descărcare provizorie;
  • Conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin), pentru a asigura funcţionalitatea independentă a lotului.

Documentaţia a fost validată de ANAP, iar Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a publicat anunţul de participare în SEAP. Contractul va fi finanţat prin Programul Transport (PT).