A început licitația pentru modernizarea stației Valul lui Train, etapa I. Cine a depus oferte?

Publicat: 22 sept. 2023, 16:30, de Alice Gherman, în ACTUALITATE , ? cititori
A început licitația pentru modernizarea stației Valul lui Train, etapa I. Cine a depus oferte?
foto https://clubferoviar.ro/

CFR SA a deschis licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pentru Stația Valul lui Traian, etapa I. Cinci operatori și-au depus ofertele pentru acest proiect.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că a început licitația pentru achiziționarea serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pentru Stația Valul lui Traian, ca primă etapă a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.

Cinci operatori s-au înscris la licitație și au depus ofertele. Aceștia sunt: Asocierea Rail Works, Asocierea Bawi SRL – Swietelsky CF, Porr Construct SRL, Strabag Vasutepito Kft şi Temirzhol Zhoundeu Limited Liability Partnership.

Valoarea totală estimată a achiziţiei publice (proiectare şi execuţie lucrări) este cuprinsă între 402 milioane de lei (fără TVA) şi 457 milioane de lei (fără TVA). Sursa de finanţare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport şi Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 6 luni, iar execuția urmează a fi efectuată în termen de 20 de luni.

Etapa I a proiectului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța şi modernizarea legăturilor de acces către Port, cuprinde lucrări la așa-numita Grupă de Așteptare din staţia Valu lui Traian, adică 32 linii de primire-expediere, electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Aşteptare, modernizarea şi electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Staţie şi a liniilor de legătură cu Grupa de Aşteptare, menţinerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Aşteptare şi Magistrala 800 și multe altele.

Compania feroviară menţionează că lungimea totală a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţii Modernizarea Portului Constanța (în trei etape) este de 4,5 miliarde de lei, fără TVA.