Abandon școlar alarmant în Buzău: Peste 40 de clase desființate în ultimii 3 ani

Publicat: 11 nov. 2023, 15:00, de Vlad Stefan Orjan, în Educație , ? cititori
Abandon școlar alarmant în Buzău: Peste 40 de clase desființate în ultimii 3 ani

Într-o situație îngrijorătoare, județul Buzău se confruntă cu o ascensiune semnificativă a fenomenului de abandon școlar, ceea ce a dus la închiderea a peste 40 de clase în decursul ultimilor trei ani. Situația devine cu atât mai alarmantă, având în vedere că această problemă afectează preponderent școlile din mediul rural, situate în zone dificil accesibile, unde numărul scăzut de elevi și natalitatea redusă au generat o criză în cadrul sistemului de învățământ local.

În anul școlar 2022-2023, nu mai puțin de 12 școli au fost închise, în timp ce doar una a fost înființată, semnalând o evoluție crescătoare a problemelor din sfera educației la nivel local. În anul școlar 2023-2024, situația s-a înrăutățit, cu 18 unități de învățământ desființate și nicio școală nou înființată. Astfel, în total, în ultimii trei ani, 38 de structuri aparținând instituțiilor de învățământ au fost închise, iar 40 de clase au fost desființate, conform europafm.ro.

Autoritățile locale recunosc că instituțiile școlare afectate sunt în special cele din mediul rural, caracterizate de un număr redus de elevi și de dificultăți în ceea ce privește accesibilitatea. În comuna Mărgăritești, școala gimnazială funcționează cu doar o singură clasă, având în total 10 elevi, în timp ce în comuna Chiliile există 3 clase cu doar 23 de școlari. Aceste clase au fost desființate din cauza scăderii continue a numărului de elevi, abandonului școlar și a migrației crescânde a elevilor către instituții de învățământ din străinătate, conform informațiilor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Buzău.

În încercarea de a contracara această problemă, autoritățile locale au implementat diverse măsuri, cum ar fi transportul gratuit pentru elevi, acordarea de burse școlare și oferirea unei mese calde zilnice. Cu toate acestea, devine evident că eforturi suplimentare sunt imperios necesare pentru a inversa această tendință și a asigura că fiecare elev beneficiază de acces la o educație de calitate.