Abonații pot renunța la contractele de internet sau de telefonie dacă operatorul schimbă clauzele
Abonaţii pot renunţa la contracte fără a plăti despăgubiri, dacă operatorii modifică unilateral clauze din contract. Totodată, utilizatorii pot solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul.
Dacă operatorul intenţionează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să îşi informeze abonaţii despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonaţii pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri, reamintește Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat.
Notificarea privind intenţia de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator prin e-mail, SMS, contul de client, fax sau scrisoare.
„Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menţionate în secţiunea Sesizează ANCOM”, se mai arată în comunicat.
Traficul de internet fix din România a înregistrat, anul trecut, o creştere cu 51%, în timp ce internetul mobil a urcat cu 30%, pe o piaţă telecom în care veniturile s-au majorat cu 1%, de la an la an, potrivit ANCOM.