Această bucată de metal care a fost un Ferrari tocmai s-a vândut cu aproape 2 milioane de dolari
O grămadă de metal stricat, rupt și pârjolit care a fost, cu zeci de ani în urmă, o mașină de curse Ferrari tocmai vândută la o licitație RM Sotheby’s din California pentru 1,9 milioane de dolari.
Deși poate fi surprinzător, nu este o investiție atât de oribilă pe cât pare, mai ales dacă cumpărătorul urmărește ceva mai mult decât bani: istoria curselor și, pentru noul proprietar, o șansă la o glorie proprie.
Unul dintre cele doar 13 exemplare fabricate, acest Ferrari Mondial Spider Series I din 1954 nu a fost unul dintre legendarele modele V12 ale Ferrari, ci un design complet diferit. Mașina cu patru cilindri a fost concepută pentru a fi condusă pe circuite întortocheate, cu multe curbe și puține linii drepte, unde era de dorit un motor mai mic și mai ușor.
Ferrari a câștigat campionate mondiale în 1952 și 1953 cu mașini cu acest design, de unde și numele de “Mondial” sau “World”.
Un design câștigător
Ferrari a câștigat campionate mondiale în 1952 și 1953 cu mașini cu acest design, de unde și numele de “Mondial” sau “World”.
Cunoscut după numărul de șasiu, 0406 MD, a fost construit inițial cu o caroserie de către celebra firmă de design italiană Pinin Farina. (Numele companiei avea să fie schimbat ulterior în Pininfarina.) În 1954, a fost condus de Franco Cortese, același om care, cu ani în urmă, condusese un Ferrari la prima victorie în curse a mărcii.
Istorie complicată
Ca și în cazul multor mașini de curse de epocă, aceasta a avut o viață complicată. La aproximativ un an după ce a fost construit, a primit un alt corp de către firma Scaglietti, înainte de a fi expediat în Statele Unite în 1958.
La un moment dat, la sfârșitul anilor ’50 sau începutul anilor ’60, Mondial a fost lovit și a ars, nu neapărat în același timp. Decenii mai târziu, detaliile sunt neclare. Până atunci, motorul său original fusese, de asemenea, înlocuit.
Această mașină, un alt Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Spider din 1954, un Ferrari 500 Mondial Pinin Farina Spider, a fost pus în vânzare pe site-ul de licitații Bring A Trailer în septembrie 2021. Mașina a fost cumpărată de colecționarul Ferrari Walter Medlin în 1978 și și-a petrecut ultimii 45 de ani în starea actuală în depozit.
Mașina a fost cumpărată de colecționarul Ferrari Walter Medlin în 1978 și a petrecut ultimii 45 de ani în starea sa actuală în depozit.
Cel mai scump Ferrari vândut vreodată la licitație a fost Ferrari 250 GTO din 1962, care se afla și pe blocul de la RM Sotheby’s. S-a vândut acolo în 2018 pentru 48,4 milioane de dolari.
Ferrari Mondial Spiders în stare bună se poate vinde cu puțin peste 2 milioane de dolari, a declarat Brian Rabold, vicepreședinte pentru informații auto la Hagerty, o companie care urmărește îndeaproape valorile mașinilor de colecție. În ultimii ani, unii s-au vândut cu până la 5 milioane de dolari.
Ar putea fi nevoie cu ușurință de 1 milion de dolari pentru a aduce mașina înapoi la aspectul ei de dinaintea accidentului și pentru a o face din nou condusă, a spus Rabold. Așadar, noul proprietar ar putea măcar să atingă valoarea totală a investiției. Dar a câștiga bani nu este principalul motiv pentru care cineva ar dori să cumpere o mașină ca aceasta.
„Prețul de vânzare nu lasă prea mult loc pentru avantaje financiare, dar pentru noul proprietar, recompensa mai mare poate fi readucerea acestei mașini istorice la starea ca nouă și în fața unor entuziaști recunoscători”, a spus Rabold într-un e-mail.Introduceți e-mailul pentru a primi buletinul informativ CNN Nightcap.
Prețul include comisionul casei de licitații din RM, iar cumpăratorul este nedezvăluit.