Adidas retrage de la vânzare tricourile cu numărul 44 ale naționalei Germaniei
Producătorul de îmbrăcăminte sportivă Adidas și Federația Germană de Fotbal (DFB) au blocat vânzarea tricourilor naționalei Germaniei cu numărul 44, ca răspuns la criticile aduse designului, care amintește de un simbol nazist.
„Vom bloca personalizarea tricourilor în magazinul nostru online”, a declarat purtătorul de cuvânt al Adidas, Oliver Brüggen, luni dimineață.
De luni după-amiază, în magazinul online Adidas nu a mai fost posibilă personalizarea tricourilor cu nume și număr propriu. DFB, între timp, a oprit livrarea tricourilor cu numărul 44 deja comandate în propriul magazin online. „Anumite nume legate de național-socialism nu pot fi comandate. Acest lucru nu respectă regulile noastre de personalizare. Vă rugăm să încercați altceva”, apare ca mesaj când faceți o selecție pentru numărul 44.
Utilizatorii rețelelor de socializare au observat recent că numărul 44 din noul design, prezentat luna trecută, arată ca sigla Schutzstaffel (SS), o organizație paramilitară majoră sub Adolf Hitler și Partidul Nazist.
Adidas a fost aspru criticat, dar Brüggen a spus că „Federația Germană de Fotbal (DFB) și partenerul său, 11teamsports, sunt responsabili pentru designul numelor și numerelor”.
„Oameni din aproximativ 100 de națiuni lucrează la Adidas. Compania noastră reprezintă promovarea diversității și incluziunii, și în companie ne opunem activ xenofobiei, antisemitismului, violenței și urii sub orice formă”, a spus Brüggen.
„Orice încercare de a promova puncte de vedere revizioniste sau marginalizatoare nu fac parte din valorile noastre, ca marcă”. Compania respinge cu fermitate orice sugestie că aceasta a fost intenția noastră”, a mai arătat purtătorul de cuvânt al Adidas.
Adidas este cel mai mare producător de îmbrăcăminte sport din Europa și al doilea ca mărime din lume, după NikeVeniturile Adidas pentru 2018 au fost listate la 21,915 miliarde EUR.
Compania a fost înființată de Adolf Dassler în casa mamei sale. Lui i s-a alăturat fratele mai mare Rudolf, în 1924, sub numele de Gebrüder Dassler Schuhfabrik („Fabrica de pantofi Dassler Brothers”). Dassler a ajutat la dezvoltarea pantofilor de alergare cu crampoane pentru mai multe evenimente atletice. Pentru a îmbunătăți calitatea încălțămintei de atletism cu vârfuri, el a trecut de la un model anterior de vârfuri de metal grele la utilizarea pânzei și cauciucului. Dassler l-a convins pe sprinterul american Jesse Owens să-și folosească vârfurile lucrate manual la Jocurile Olimpice de vară din 1936. În 1949, în urma unei rupturi în relația dintre frați, Adolf a creat Adidas, iar Rudolf a înființat Puma, care a devenit rivalul de afaceri al Adidas.
Cele trei dungi sunt marca de identitate a Adidas, fiind folosite pe modelele de îmbrăcăminte și pantofi ale companiei ca ajutor de marketing. Brandul, pe care Adidas l-a cumpărat în 1952 de la compania finlandeză de sport Karhu Sports pentru echivalentul a 1.600 de euro și două sticle de whisky, a devenit atât de de succes încât Dassler a descris Adidas drept „Compania cu trei dungi”.