Adio, pâine românească! De-acum mâncăm de la mexicani…

Publicat: 13 mai 2024, 13:06, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
Adio, pâine românească! De-acum mâncăm de la mexicani...
Foto: Libertatea

Grupul mexican Bimbo, cel mai mare producător mondial de pâine și produse de panificație, a anunțat preluarea grupului „Trei brutari” (fostă Velrom), din România. Aceasta este cea de-a doua mare întreprindere din România pe care mexicanii au cumpărat-o.

Anul trecut compania Bimbo a pătruns pe piața românească de pâine prin preluarea companiei „Vel Pitar”. Acum a anunțat și cumpărarea grupului „Trei Brutari”, producătorul, printre altele, a celui mai vândut produs din domeniu:”Pâine boierească”.

Compania „Trei Brutari” funcționează pe piața din România de peste 15 ani, având sediul la Târgoviște. La ora actuală se află în Top 5 al producătorilor și comercianților de produse de panificație din țara noastră. Deține trei fabrici, și anume la Târgoviște, Iași și Buzău. Printre brandurile celebre din portofoliul „Trei Brutari” se numără Boierească, cea mai vândută pâine la nivel național, Stela Franzelă, Chef Papa, Grand Papa și Poieni.

În 2023, compania a avut afaceri de 176,5 milioane lei și un profit net de 40,9 milioane lei, numărul de angajați urcând de la aproape 370 la 406 salariați.

Anul trecut, Bimbo a preluat compania „Vel Pitar”. Pe lângă firma mamă, aceasta includea și alte trei entități. Click Top Management SA, una dintre cele mai noi fabrici de pâine din Craiova produce și distribuie brandurile Maritza și Kira, cu afaceri de peste 53 milioane lei și 133 angajați. Celelalte două societăți ce au fost preluate de Bimbo sunt Objectives SA, o franciză a Vel Pitar din  Brăila, cu afaceri de peste 73 milioane lei și 215 angajați, și Strategic Ventures SRL, care are o fabrică modernă de panificație în Dumbrăvița, județul Timișoara, cu afaceri de peste 21 milioane lei și 63 angajați.

Bimbo este cea mai mare companie din lume din domeniul panificației. La ora actuală deține 227 de unități de producție și peste 1.600 de centre de vânzare în 35 de țări, de pe teritoriul a patru continente: America, Europa, Asia și Africa.

Grupul  Bimbo fabrică peste 10.000 de produse și deține una dintre cele mai de mari rețele de distribuție din lume. Gigantul mexican are peste 3,3 milioane de puncte de vânzare, peste 55.000 de rute de vânzare și peste 151.000 de angajați. Anul trecut, Bimbo a avut venituri de peste 22 miliarde dolari.

Atracția către România nu este deloc întâmplătoare. În anul 2021, țara noastră a înregistrat cel mai mare consum individual de pâine din UE, dar și cel mai mic preț pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftin față de media europeană. Românii consumă, în medie, peste 60 kg. de pâine/an/cap de locuitor. În același timp, România este și unul dintre cei mai mari producători de grâu din UE, ceea ce face ca materia primă să se afle la îndemână, la prețuri competitive.

Așa că și pâinea româească a intrat și ea, în domeniul artizanatului și al istoriei. De-acum, la putere e pâinea mexicană!