Adrian Veştea: Proiectele autostrăzii Braşov – Făgăraş şi drumului Valea Doftanei – Săcele au intrat în noi etape
Două proiecte de infrastructură importante pentru judeţul Braşov au intrat în noi etape, un tronson al autostrăzii Braşov – Sibiu şi drumul de pe Valea Doftanei, alternativă la DN 1, a anunţat, marţi, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea.
El a adăugat că pentru drumul de acces spre Aeroportul Ghimbav din centura municipiului Braşov se lucrează la studiul de fezabilitate.
Conform preşedintelui CJ Braşov, pentru tronsonul de autostradă dintre Braşov şi Făgăraş, parte din A 13 (Braşov – Sibiu), a fost semnat certificatul de urbanism, inclusiv pentru reţelele de utilităţi din culoarul investiţiei, iar pentru proiectul Valea Doftanei – Săcele, săptămâna viitoare expiră termenul pentru depunerea ofertelor pentru proiectare şi execuţie.
„Mă bucură faptul că se fac paşi importanţi, atât pe partea de documentaţie prealabilă, proiect tehnic, cât şi, evident, ulterior, a începerii lucrărilor. Avem un studiu de fezabilitate executat pentru tronsonul Codlea – Făgăraş, parte din autostrada Braşov – Sibiu, care va asigura o accesibilitatea foarte bună spre vestul ţării. Aşteptăm cu mare interes ca şi celelalte proiecte care sunt în responsabilitatea MT – fie că vorbim de infrastructură rutieră, feroviară şi, de ce nu, aeriană – să devină operaţionale în perioada următoare. (…) Săptămâna viitoare, din informaţiile pe care le am de la CNI în ce priveşte proiectul Valea Doftanei Săcele, este data până la care se pot depune oferte pentru proiectare şi implementare”, a declarat Adrian Veştea.
Pe de altă parte, el a reamintit că proiectul autostrăzii Braşov-Bacău a fost reziliat, ceea ce va duce, implicit, la întârzierea realizării „centurii mari” a municipiului Braşov, concept care, în planurile CNAIR, este integrat în planurile celor trei autostrăzi de legătură cu Bucureştiul, Sibiul şi Bacăul.
„Nodul rutier din judeţul Braşov pentru cele trei autostrăzi, Braşov – Bucureşti, Braşov – Sibiu, dar şi Braşov – Bacău, este la Codlea. Deci vom avea această centură ocolitoare în momentul în care, practic, se va finaliza proiectul autostrăzii Braşov – Bacău. În acelaşi timp, din discuţiile pe care le-am avut cu directorul DRDP Braşov, am înţeles că se lucrează la studiul de fezabilitate pentru proiectul de accesibilitate la aeroportul din Braşov la centură”, a menţionat preşedintele CJ Braşov.
Traseul tronsonului Braşov – Făgăraş din autostrada A 13 măsoară aproximativ 48 de kilometri şi se va desfăşura pe teritoriul administrativ al localităţilor Codlea, Dumbrăviţa, Şinca, Şercaia şi Mândra.
Acest obiectiv investiţional este în faza de proiectare, incluzând actualizarea studiului de fezabilitate şi definitivarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire.
În ce priveşte proiectul pentru reabilitarea şi modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (judeţul Prahova) – Brădet (judeţul Braşov), acesta se derulează prin Compania Naţională de Investiţii (CNI), licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrării fiind lansată la începutul lunii mai.