AEP: Peste 3.000 de români din diaspora s-au înscris pentru votul prin corespondență la alegerile parlamentare
Până luni, 7.09 a.c., ora 13:00, s-au înscris 3.032 de români din străinătate pentru votul prin corespondență la alegerile parlamentare din 6 decembrie, anunță Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Pentru votul la secția de votare s-au înscris 1.059 de cetățeni români din diaspora.
AEP transmite că potrivit legislației în vigoare „înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020”.
Preşedintele instituției, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, le recomandă tuturor românilor din afara țării să opteze pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus.
Pentru a veni în sprijinul românilor din afara ţării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrainatate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:
„1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească!
Lista documentelor de identitate româneşti: – cartea de identitate; – cartea electronică de identitate; – cartea de identitate provizorie; – buletinul de identitate; – paşaportul diplomatic; – paşaportul diplomatic electronic; – paşaportul de serviciu; – paşaportul de serviciu electronic; – paşaportul simplu;
– paşaportul simplu electronic; – paşaportul simplu temporar”, conform sursei citate.
AEP, precizări importante pentru românii din diaspora: Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate
Potrivit sursei citate, certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate, iar actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil.
Certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate, mai spune AEP, iar actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil.
Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat, mai transmite instituția, iar numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate.
„Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate. Scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral. Scanul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat”, mai arată comunicatul de presă.
Totodată, documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019.
Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.