Afacerile din spatele „desenelor animate”: Neașteptata orientare a companiei Walt Disney
În raportul său anual, The Walt Disney Co a dezvăluit detalii referitoare la anul anterior şi previziunile pentru anul următor. Astfel, compania plănuieşte să cheltuiască 33 de miliarde de dolari pentru conţinut în anul fiscal 2022, care a început la 1 octombrie.
Dovada că The Walt Disney Co nu se „joacă” numai cu „desene animate” (metaforic vorbind) este că, potrivit Variety, suma de 33 de miliarde de dolari reprezintă o creştere cu aproximativ 8 miliarde de dolari faţă de cheltuielile companiei din anul fiscal 2021. Suplimentarea este motivată de intenţia Disney de a extinde influenţa în streaming, prin platforme ca Disney Plus, Hulu şi ESPN Plus, în loc de partea liniară a companiei în ceea ce priveşte televiziunea şi filmul.
Conţinutul direct-to-consumer ca principală prioritate
Totalul va cuprinde drepturi pentru difuzarea de evenimente sportive şi conţinut divers pentru ESPN, ESPN Plus şi alte platforme. Strategia de acum subliniază cum Disney abordează conţinutul direct-to-consumer ca principală prioritate, extinzându-şi investiţia în streaming cu un caracter de urgenţă. În raportul anual este precizat că Disney plănuieşte să lanseze în anul fiscal aproximativ 50 de titluri, în cinematografe şi streaming.
Disney produce filme prin Walt Disney Pictures, Twentieth Century Studios, Marvel, Lucasfilm, Pixar şi Searchlight Pictures.