Remunerație de nabab pentru directorul general de la Autoritatea Feroviară Română – AFER
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/AFER.jpg)
În timp ce Guvernul anunță măsuri de austeritate, una dintre instituțiile de sub tutela Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a umflat peste noapte remunerațiile celor din conducere mai ceva decât aluatul pentru cozonaci.
În Monitorul Oficial de ieri s-a publicat bugetul de venituri și cheltuieli al Autorității Feroviare Române – AFER pentru 2025. Și ce să vezi?
AFER: directorul general Constantin Andronache, de la 3.000 de euro la 7.000 de euro
Pentru cele 300 de persoane angajate la AFER, „câștigul mediu brut lunar este de 14.585 de lei/salariat”, dar, „în câștigul mediu salarial brut lunar de la punctul 2) nu este cuprinsă și suma aferentă salariilor directorului general (suma de 420.000 de lei).
Practic, salariile directorului general de la AFER, Constantin Andronache, pentru anul 2025 se ridică la suma de 420.000 de lei, adică 35.000 de lei pe lună, ceea ce reprezintă vreo 7.000 de euro. E mult, e puțin? Dar în ultima declarație de avere postată pe site-ul AFER, Constantin Andronache a precizat că a încasat ca salariu suma totală de 178.000 de lei, adică circa 14.800 de lei, ceea ce înseamnă vreo 3.000 de euro.
Așadar, de la 3.000 de euro la 7.000 de euro este totuși o diferență substanțială, adică directorul general de la AFER câștigă de două ori și ceva mai bine decât ministrul Transporturilor! Mai trebuie precizat că, pentru anul acesta, AFER a bugetat și suma de 600.000 de lei pentru indemnizațiile celor cinci membri ai Consiliului de conducere dirijat de directorul general Constantin Andronache.
De menționat că AFER „este singurul organism tehnic de specialitate al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii desemnat să emită autorizaţii, atestate, omologări, agremente şi să efectueze activităţi de inspecţie tehnică în domeniul feroviar, transportului cu metroul, metroul uşor, monorail şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, precum şi pe căi ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic”.