Agroland va prelua fabrica de nutrețuri combinate a Lipoplast de la Caransebeș cu 1,3 milioane de euro
Agroland va prelua activitatea fabricii de nutrețuri combinate a Lipoplast SRL din municipiul Caransebeș. Investiția totală se va ridica la 1.300.000 euro și include achiziția propriu-zisă, precum și repornirea proceselor de producție. Reprezentanții Agroland au în plan obținerea certificării non-GMO (organisme nemodificate genetic) pentru furaje, fabrica din Caransebeș devenind prima astfel de unitate din România, cu această certificare.
Preluarea fabricii face parte din strategia Agroland de a deveni cel mai important producător local de ouă de consum și carne de pasăre certificate non-GMO. În octombrie 2020, Agroland a intrat pe piața ouălor de consum prin preluarea platformei Avicola Mihăilești, producător de ouă de consum și pui de o zi, care include șase ferme.
Fabrica ocupă o suprafață de 10.000 mp și are opt angajați, în acest moment. Capacitatea de producție este, în prezent, de 12.000 tone anual, dar se estimează o creștere graduală a acesteia, cu circa 25% pe an, până în 2024. Procesul de certificare pentru producția de furaje fără organisme modificate genetic a demarat acum două luni și se estimează că se va încheia anul acesta, în august.
„Până acum, principalul obstacol în calea dezvoltării acestei piețe la nivel local a fost lipsa capacităților de producție pentru furaje certificate non-GMO. Odată cu certificarea pe care o vom obține pentru fabrica din Caransebeș, piedica va fi înlăturată și sperăm că vor fi și alți antreprenori sau companii care vor investi în această direcție. Noi estimăm că la sfârșitul lui septembrie vom reuși să livrăm primele ouă certificate non-GMO, în marile rețele de retail din țară”, a declarat Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.
Agroland și Lipoplast vor finaliza procesul de achiziție a fabricii, până la finele lui 2021. În viitor, reprezentanții Agroland iau în calcul preluarea activității și a altor producători de ouă de consum și carne de pasăre, pentru a-și consolida poziția pe această piață.