ALRO Slatina, profit consistent în primele nouă luni din 2024. Cum a trecut de la pierderi la profit, într-un an
Grupul ALRO a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri cu 13% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Produsele cu valoare adăugată mare și foarte mare vândute în cantități din ce în ce mai mari și investițiile în tehnologie de vârf creează premisele extinderii în continuare a companiei pe piețele internaționale.
ALRO Slatina a înregistrat un profit consistent în primele nouă luni din 2024. Producătorul de aluminiu a raportat o cifră de afaceri de 2,54 miliarde lei în T1-T3 2024, cu 13% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Grupul ALRO a reușit astfel un profit net de 126,8 milioane lei (față de o pierdere netă de 394 milioane lei în T1-T3 2023), datorită structurii mai bune a costurilor (determinată de producția mai mare de aluminiu lichid din deșeuri și vânzări în creștere de aluminiu cu valoare adăugată mare și foarte mare).
Cifrele raportate de grupul ALRO pentru trim. I – trim. III 2024 arată volume mai mari de vânzări pentru produse cu valoare adăugată mare și foarte mare, atât în sectorul primar, cât și în cel de aluminiu prelucrat. În T1-T3 2024 ALRO a crescut producția de aluminiu lichid din deșeuri cu 125%, față de T1-T3 2023, în timp ce producția de aluminiu electrolitic a crescut, de asemenea, cu 5% în perioada analizată.
ALRO a obținut un profit consistent în primele nouă luni din 2024. Livrări mai mari cu 53% de produse laminate plate
Pe fondul unei cereri puternice a industriei aeronavale, ALRO a crescut vânzările de produse laminate plate, realizând livrări mai mari cu 53% față de T1-T3 2023. Vânzările totale de aluminiu procesat au fost mai mari cu peste 20.000 de tone în primele nouă luni din 2024 (66.007 tone în T1-T3 2024, comparativ cu 43.269 tone în T1-T3 2023). Și vânzările de aluminiu primar au crescut, ajungând la 86.500 de tone, de la 78.934 de tone la nouă luni 2023.
„Rezultatele pentru primele nouă luni ale anului 2024 sunt o reflectare directă a concentrării strategice pe creșterea producției de aluminiu cu valoare adăugată mare, pe diversificarea portofoliului nostru și pe consolidarea măsurilor de control al costurilor, precum extinderea capacității noastre de reciclare. Investițiile în tehnologie de vârf, pentru a furniza produse sofisticate au deja un impact pozitiv în rezultatele noastre, permițându-ne să ne extindem, în continuare, pe piețele internaționale“, a afirmat Marian Năstase, președintele Consiliului de Administrație al ALRO.
„Suntem hotărâți să continuăm pe această cale, monitorizând activ piața și luând măsuri adecvate pentru a ne consolida poziția, asigurând crearea de valoare și poziția solidă pe piața internațională, pe termen lung“, a mai spus Marian Năstase.
ALRO țintește piețe noi
Producătorul de aluminiu ALRO vizează în continuare consolidarea poziției sale pe piețele internaționale și țintirea de noi piețe și clienți. Pentru a-și atinge obiectivul, s-au continuat investițiile în tehnologie, astfel încât să poată fi oferite clienților soluții personalizate pentru industrii sofisticate.
De curând, ALRO a pus în funcțiune unitatea CUTSMART SYSTEM, în urma unei investiții de 13,7 milioane de lei, noua unitate de producție permițând ALRO să producă laminate plate complexe, cu dimensiunile și toleranțele definite în raport cu cerințele clienților.
Tot pentru a crește producția de aluminiu cu valoare adăugată mare și foarte mare, ALRO a investit și într-un cuptor de îmbătrânire cu încălzire electrică. Noua tehnologie crește eficiența energetică a proceselor tehnologice și întărește eforturile companiei de a produce aluminiu cu conținut scăzut de carbon. De altfel, în ultimii 20 de ani ALRO, a investit peste 900 de milioane de dolari în tehnologie, eficiență și reducerea amprentei de mediu.
Citește și: ALRO face o nouă mutare! Investiția care îi întărește poziția de lider pe piața aluminiului