Ambasada Rusiei respinge acuzațiile de interferență în alegerile din SUA

Publicat: 06 nov. 2024, 10:46, de Nitulescu Gabriel, în Internațional , ? cititori
Ambasada Rusiei respinge acuzațiile de interferență în alegerile din SUA

Ambasada Rusiei în Statele Unite a negat cu fermitate acuzațiile recente privind implicarea Moscovei în alegerile prezidențiale din SUA, după ce autoritățile americane au raportat o serie de amenințări false cu bombă asupra secțiilor de votare, care par să provină din Rusia.

FBI a informat că aceste amenințări, deși nefondate, au condus la închiderea temporară a unor centre de votare. Luna trecută, serviciile de informații americane au concluzionat că agenți ruși se aflau în spatele unui videoclip fals, lansat la sfârșitul lunii octombrie, care susținea că arată distrugerea buletinelor de vot în Pennsylvania.

În urma acestor dezvăluiri, Ambasada Rusiei la Washington a emis o declarație în care respinge acuzațiile SUA drept „calomnii rău intenționate” și a subliniat că nu a primit nicio cerere oficială de clarificare din partea autorităților americane, conform CNN.

Ambasada Rusiei a susținut că acuzațiile sunt „nefondate” și menite să „manipuleze opinia publică în cadrul luptei politice interne din SUA”. La rândul său, Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al președintelui rus, a afirmat că aceste acuzații sunt „absolut nefondate”.

„Toate insinuările despre „mașinațiunile rusești” sunt calomnii rău intenționate, inventate pentru a fi folosite în lupta politică internă a Statelor Unite”, a spus ambasada în declarațiile sale conform agenției de presă de stat RIA Novosti.

Conform unei anchete desfășurate de CNN împreună cu cercetători de la Clemson University’s Media Forensic Hub, o nouă entitate rusă, succesoare a cunoscutei „fabrici de troli” care a influențat alegerile din 2016, este implicată într-o campanie de dezinformare similară, care vizează în principal publicul din Statele Unite.

Această entitate ar folosi metode moderne de manipulare, având ca scop influențarea opiniei publice occidentale printr-o serie de campanii online sofisticate.