Amenzi de peste 5 milioane de lei pentru sute de magazine Mega Image
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat peste 500 de magazine Mega Image, după abaterile constatate în timpul contoalelor derulate de la jumătatea lunii august.
„În toate locaţiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei; oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de circa 1,2 milioane lei; oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine; propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arată într-un comunicat al ANPC.
Printre cele mai comune abateri au fost diferențe între prețul unui produs la raft și prețul lui la casa de marcat, inducerea în eroare a consumatorilor, etichetele de la raft nespecificând ingredientele exacte ale produsului, nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferențe între cantitatea netă marcată pe ambalaj și cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită.
Mai mult, au fost descoperite și alte nereguli, ca nerespectarea condițiilor de depozitare , păstrare și expunere la comercializare, schimbarea stării termice inițiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare ce prezentau urme organoleptice de alterare, dar și comercializarea unor produse alimentare cu miros și gust urât sau mucegăite.
„Supravegherea activităţii marilor retaileri este o prioritate pentru Autoritatea noastră. Lanţurile foarte mari de magazine au un impact social major. Din acest motiv, suntem obligaţi să analizăm permanent, de la calitatea legumelor şi fructelor, până la condiţiile de comercializare, inclusiv diferenţele de preţ ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reuşim să ne facem înţeleşi şi, permanent, sunt invocate abuzurile Autorităţii noastre când, de fapt, îşi doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC, potrivit Ziare.com.