ANAF și Consiliul Concurenței merg în control la benzinării
Ministrul Finanţelor, Adrian Câciu, a solicitat Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF), din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), demararea unei ample acţiuni de verificare a pieţei combustibilului din România, conform atribuţiilor legale.
„În baza dispoziţiei date de Prim-ministrul României, Nicolae-Ionel Ciucă, privind activarea imediată a instituţiilor de control şi verificare a situaţiei generate de creşterea nejustificată a preţurilor la carburanţi, ministrul Finanţelor, dl Adrian Câciu, a solicitat Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF), din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), demararea unei ample acţiuni de verificare a pieţei combustibilului din România, conform atribuţiilor legale. Echipele DGAF, alături de comisari din cadrul ANPC şi reprezentanţi ai Consiliului Concurenţei, vor verifica întreg lanţul comercial, adică atât staţiile de vânzare a carburanţilor, cât şi distribuitorii en-gros, antrepozitele fiscale, precum şi companiile implicate”, se arată într-un comunicat al instituţiei.
De asemenea, în comunicat se precizează că acţiunea se va desfăşura în toată ţara cu un număr iniţial de 100 de echipe, iar efectivul de inspectori ANAF va fi alocat dinamic, în funcţie de informaţiile obţinute şi de situaţia din teren.
Prețurile la carburanți în București erau azi cuprinse 7,43 şi 9,59 lei
Joi dimineaţa, în Bucureşti, carburanţii se comercializau cu preţuri cuprinse între 7,43 şi 9,59 lei în Capitală, după ce miercuri seara benzinăriile au fost asaltate de şoferi, speriaţi că preţul carburanţilor va depăşi 10 lei pe litru din această noapte, aşa cum s-a vehiculat în spaţiul public.
Pe reţelele de socializare au apărut poze cu şoferi care cumpărau carburanţi în pungi, damigene, containere şi butoaie.
Ministrul Energiei a avut miercuri seara mai multe postări pe Facebook prin care a îndemnat românii la calm, spunând că există suficiente stocuri şi preţurile nu au niciun motiv să crească.
Potrivit Consiliului Concurenţei, anticiparea unui anumit preţ ce ar trebui practicat de către o companie şi anunţarea acestuia în piaţă poate intra sub incidenţa prevederilor Legii Concurenţei. Companiile trebuie să îşi stabilească în mod independent politica de preţuri, în funcţie de propria strategie şi de structura costurilor implicate de desfăşurarea activităţii, înţelegerile şi/sau acţiunile concertate referitoare la comportamentul pe piaţă fiind sancţionate de legislaţia în domeniu.