ANAF va avea, de luni 11 ianuarie, acces la toate conturile bancare ale companiilor și populației
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) își va operaționaliza registrul fiscal electronic începând cu data de 11 ianuarie 2021. Inițial, startul ar fi trebuit să fie la 4 ianuarie, dar a fost amânat o săptămână.
Registrul fiscal electronic va cuprinde toate conturile bancare și conturile de plăți identificare prin IBAN și oferă ANAF acces la toate conturile și tranzacțiile efectuate de firme sau de populație.
Legea, respectiv Ordonanța de Urgență 111/2020, transpune o directivă europeană din domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor.
Astfel, băncile care au aceste informații sunt obligate să trimită ANAF toate informațiile financiare referitoare la operațiunile și conturile persoanelor fizice și celor juridice.
Vor fi incluse și casetele de valori din seifurile băncilor, cu menționarea numelui concesionarului și a datelor de verificare a acestuia.
Noua legislație este creată pentru a lupta împotriva spălării banilor și finanțării terorismului, ca și identificarea beneficiarului real al tranzacțiilor realizate.