ANCOM investighează conturi false care ar creşte vizibilitatea lui Nicușor Dan pe TikTok
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/nicusor-dan-tiktok-colaj.jpg)
ANCOM anchetează mii de conturi, posibil false, care ar crește artificial vizibilitatea lui Nicușor Dan pe platforma TikTok. O anchetă este desfăşurată şi de Comisia Europeană.
Cel puţin 5.000 conturi false de TikTok
Potrivit unui comunicat remis de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), instituţia a primit o nouă sesizare de fond, în context electoral, din partea unui actor politic care semnalează „limitarea cheltuielilor zilnice pentru propaganda electorală pe profilurile şi pagina candidatului (Nicuşor Dan – n.red.) pe o anumita platformă online (TikTok), afectând în special profilurile nou create, acuzaâd astfel lipsa egalităţii de lanse şi a echităţii in procesul electoral”
„ANCOM, în baza atribuțiilor sale legale conferite de Regulamentul privind serviciile digitale, tratează toate sesizările primite cu obiectivitate, în mod echilibrat și cu celeritate. Și în cazul acestei plângeri, pentru analiza și formularea unui răspuns cât mai riguros, ANCOM a solicitat clarificări cu privire la măsurile luate de către petent din care să reiasă conduita platformei online foarte mari și respectarea de către aceasta a obligațiilor ce le revin în baza legislației serviciilor digitale, luând totodată toate măsurile legale conform competențelor proprii”, arată ANCOM.
Ar fi vorba de cel puțin 5.000 de conturi false de TikTok, localizate în Turcia.
Această anchetă ar putea pune sub semnul întrebării cursa lui Nicușor Dan la alegerile din 4 mai, asta în condițiile în care Biroul Electoral Central (BEC) așteaptă rezultatul verificărilor.
Cheltuielile în campania electorală online
În contextul campaniei electorale, Nicușor Dan se remarcă drept candidatul cu cele mai mari cheltuieli pentru promovare în mediul online. Potrivit unei analize realizate de Expert Forum, în primele trei luni ale anului 2025, Nicușor Dan a investit aproximativ 1,2 milioane de lei în publicitate online, fiind lider detașat la acest capitol.
După Nicușor Dan, cele mai importante sume alocate promovării pe internet au fost cheltuite de Crin Antonescu, candidat al Alianței România Înainte, care a investit 853.000 de lei, urmat de AUR, cu 821.000 de lei, și Victor Ponta, cu 544.000 de lei.
În ceea ce privește numărul de reclame plătite, Nicușor Dan a finanțat 277 de anunțuri online, Crin Antonescu 194, iar Victor Ponta 101.