Angajații ISCIR au anunțat că o tragedie urmează să se întâmple în România, dar nimeni nu i-a băgat în seamă
Surse din apropierea Inspectoratului pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat (ISCIR) au dezvăluit informații cruciale legate de evenimentele tragice de la Crevedia. Cu doar o săptămână înainte de exploziile devastatoare, ISCIR a transmis o adresă la Ministerul Economiei, semnată de întregul personal al instituției, în care se subliniază subdimensionarea personalului și nivelurile insuficiente ale remunerațiilor. Acest document a emis avertismente cu privire la riscul de tragedii legate de aceste deficiențe. Cu toate acestea, exploziile de la Crevedia au confirmat temerile exprimate în adresa ISCIR și au stârnit întrebări serioase cu privire la responsabilitatea Ministerului Economiei în neglijarea avertismentelor prealabile.
Surse apropiate ISCIR au dezvăluit că cu o săptămână înainte de exploziile devastatoare de la Crevedia, instituția a depus o adresă la registratura Ministerului Economiei.
Documentul semnat de angajații ISCIR atrage atenția asupra subdimensionării personalului și remunerațiilor necorespunzătoare, avertizând că această stare de fapt poate duce la tragedii. Tragediile au devenit realitate în cazul Crevedia, iar dezvăluirea acestei adrese a ridicat întrebări serioase cu privire la responsabilitatea Ministerului Economiei în ceea ce privește neglijarea avertismentelor prealabile.
Autoritățile au încercat să scape de colapsul scandalului sugerând că exploziile de la Crevedia au fost rezultatul erorilor umane. Totuși, informații surprinzătoare arată că amestecarea imprudentă de gaze inflamabile în cisternele de transport a fost cauzată de practici periculoase. În lipsa unor dispozitive de siguranță adecvate, amestecarea gazelor fără precauții a condus la o explozie devastatoare, soldată cu pierderi de vieți și distrugeri masive.
De asemenea, investigațiile sugerează o posibilă implicare fiscală în aceste activități. Sursele noastre afirmă că astfel de amestecuri erau frecvent efectuate în timpul serii, după ora 18:00, evitând astfel vigilența autorităților fiscale.
Consecințele acestor dezvăluiri sunt imprevizibile, cu cereri pentru o reevaluare serioasă a modului în care ISCIR își desfășoară activitățile. O presiune publică semnificativă se acumulează în contextul în care dezvăluirile continuă să aducă la lumină detalii tulburătoare despre explozia de la Crevedia.
Nume-cheie în conducerea ISCIR ridică semne de întrebare în cazul exploziei de la Crevedia
În contextul dezvăluirilor privind incidentul tragic de la Crevedia, atenția publicului a fost recent îndreptată către conducerea Institutului de Siguranță a Construcțiilor și Instalațiilor de Ridicat (ISCIR). Informații surprinzătoare au scos la iveală că șeful ISCIR, Ionel Emanuel Oproiu, are o legătură politico-administrativă complexă și mai puțin legată de expertiza specifică domeniului în care activează.
Oproiu, cunoscut pentru trecutul său politic și administrativ, a fost numit în funcția de șef al ISCIR în anul 2020, potrivit CV-ului său. Surprinzător este faptul că acesta nu are nicio competență evidentă în domeniul siguranței și controlului instalațiilor industriale, fiind absolvent de Economie la Craiova. Acest lucru ridică întrebări serioase cu privire la calificarea sa pentru poziția cheie din ISCIR, instituția responsabilă pentru eliberarea autorizațiilor pentru instalațiile GPL.
Din informațiile obținute, s-a aflat că Ionel Emanuel Oproiu a ocupat anterior funcția de subprefect în Olt și a lucrat la cabinetul lui Popescu Tăriceanu. În 2019, a devenit managerul orașului Scornicești, iar din 2020 a fost numit în fruntea ISCIR. Prin trecutul său în politică și administrație, Oproiu pare să fi acumulat experiență în contexte diferite, însă expertiza sa în domeniul securității industriale și a controlului instalațiilor de acest gen este pusă sub semnul întrebării.
Surse oficiale menționează că ISCIR ar fi trebuit să acorde avizul de funcționare pentru stațiile GPL, inclusiv pentru cea de la Crevedia care a suferit explozia devastatoare. În ciuda acestui fapt, este neclar cine sau ce anume a dus la omisiunea aparentă în verificarea și acordarea autorizațiilor. Într-o declarație recentă, Raed Arafat a subliniat această lipsă de claritate și a adăugat că pompierii nu aveau competența de a verifica funcționarea stației.
Întregul scandal ridică întrebări despre procesul de numire a conducerii ISCIR și criteriile utilizate în această privință. Cu atât mai mult cu cât Oproiu ocupă poziția de conducere într-o instituție crucială pentru siguranța industrială, deși nu are expertiza necesară în domeniu. Reacția publică și presiunea în creștere pentru o investigație amănunțită aduc în prim-plan necesitatea transparenței și a unei conduceri calificate în astfel de instituții de control vital pentru siguranța publică.