Angajații români sunt de părere că 2021 a fost „mai greu decât primul an pandemic”
Cea mai mare parte a angajaților români (61%) spun că 2021 a fost mai greu decât primul an pandemic și au speranța că 2022 va fi mai bun decât ambele la un loc, arată un sondaj realizat de BestJobs.
Astfel, șase din zece respondenţi iau în calcul schimbarea locului de muncă pentru un salariu mai mare sau se aşteaptă la o promovare sau o mărire salarială de la actualul job.
În acelaşi timp, doar 14% dintre cei chestionaţi cred că anul viitor va fi mai rău, iar un sfert dintre ei îl privesc cu incertitudine.
În general, 26% dintre angajaţii români afirmă că 2021 a fost un an mai bun, însă îmbunătăţirile s-au văzut mai degrabă pe plan personal (25%), în timp ce la locul de muncă a fost mai bine pentru numai 17% şi doar 15% spun că le-a mers mai bine anul acesta pe ambele planuri, comparativ cu 2020.
Potrivit sursei citate, doar 12% din totalul celor intervievaţi spun că au reuşit, în 2021, să-şi găsească un loc de muncă mai bun, în timp ce, pe postul actual, 9% au primit o mărire de salariu şi numai aproape 6% au fost promovaţi pe o poziţie mai bună.
Printre cele mai importante lecţii din 2021 pe care angajaţii români vor să se concentreze în noul an sunt că trebuie să investească mai mult în dezvoltarea lor pentru a-şi îmbunătăţi situaţia la locul de muncă şi acasă (22%) şi că e nevoie să aibă mai multă grijă de sănătatea lor fizică (20%), dar şi emoţională (15%).
La serviciu, priorităţile angajaţilor pentru 2022 sunt să evolueze în poziţia actuală, unde speră să fie promovaţi sau să primească o mărire salarială (42%), sau să-şi găsească un loc mai bun, care să le pună mai bine în valoare experienţa şi abilităţile şi să le ofere mai multă satisfacţie (33%).
„Pentru cei mai mulţi dintre cei care se gândesc la o schimbare de job, lucrul într-o companie mai mică sau într-un start-up ar putea fi o opţiune care să le ofere mai multă flexibilitate şi mai mult timp liber în 2022”, se precizează în rezultatele cercetării.
Sondajul a fost efectuat în perioada 20 noiembrie – 10 decembrie, pe un eşantion de 1.041 de utilizatori de Internet.