Angajații sunt contactați cel puțin o dată pe lună, cu propunerea să plece la alt loc de muncă

Publicat: 13 iun. 2024, 15:06, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Angajații sunt contactați cel puțin o dată pe lună, cu propunerea să plece la alt loc de muncă

Cel puțin un sfert dintre angajații activi pe piaţa muncii sunt contactaţi, minimum o dată pe lună, de un potenţial angajator, semn că piaţa este într-o continuă dinamică, potrivit unui studiu realizat de companiile Boston Consulting Group (BCG), The Network, The Stepstone Group şi de platforma de recrutare online eJobs.ro.

Din studiul anual rezultă că 65 la sută dintre participanţii români intervievați au declarat că sunt contactaţi de câteva ori pe an de angajatori pentru a fi chemaţi la interviuri de angajare.

Dintre aceştia, 16 la sută au primit astfel de propuneri lunar, iar 10 la sută săptămânal.

Un procent de 12 la sută spun că li se întâmplă o dată la câţiva ani să primească o ofertă de angajare.

Dintre cei chestionați, 23 la sută nu au fost sunaţi niciodată, fără să fi aplicat în prealabil.

“Cu 26 la sută dintre oamenii activi pe piaţa muncii contactaţi cel puţin o dată pe lună de un potenţial angajator, suntem încă într-o zonă în care piaţa este dinamică şi în care se simte nevoia de candidaţi, cu toate acestea, procentul este în scădere faţă de anul trecut, când 39 la sută dintre cei chestionaţi spuneau că cel puţin lunar oferte din partea companiilor. Este vorba de angajaţi care sunt abordaţi fără să aplice la joburile respective. Angajatorii ajung la ei fie prin căutare directă pe platformele de recrutare, fie prin recomandări”, arată, într-un comunicat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro, citată de afaceri.news

Întrebaţi cum îşi evaluează puterea de negociere a unei oferte de job, 25 la sută se simt foarte încrezători în propriile abilităţi de negociere, simt că deţin avantajul competitiv într-o discuţie cu un potenţial angajator şi că pot ,,jongla” cu succes între mai multe oferte de angajare.

Aproape la fel de mulţi (24 la sută) se află la celălalt pol al încrederii în sine şi consideră că puterea de decizie se află exclusiv în terenul angajatorului.

Salariul rămâne principalul criteriu în funcţie de care decid să accepte sau nu un job, urmat de echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională, relaţia cu managerul şi siguranţa jobului.

Alte aspecte importante pentru candidaţi sunt relaţia cu colegii de echipă, recunoaşterea meritelor de către managerul direct, dar şi oportunităţile de creştere în carieră.

“La nivel global, ierarhia se schimbă puţin. Astfel, dacă pentru candidaţii români salariul contează cel mai mult, în alte ţări vedem siguranţa locului de muncă aşezată pe primul loc. Salariul coboară pe a treia poziţie, după echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională”, arată Roxana Drăghici.

Sunt însă şi elemente cu impact negativ asupra candidaţilor, care i-ar face să refuze o ofertă de job atractivă.

Astfel, 69 la sută ar spune “Nu” unei oferte de angajare, dacă au avut o experienţă neplăcută la interviul de angajare, 52 la sută, dacă întregul proces de recrutare le-a lăsat un gust amar, 41 la sută, dacă angajatorul respectiv nu oferă un mediu de lucru incluziv şi 35 la sută, dacă angajatorul nu acceptă munca remote.

Alte lucruri care i-ar întoarce din drum sunt absenţa beneficiilor extinse pentru toată familia sau beneficii de wellbeing şi mental health.

Studiul a fost derulat, în perioada octombrie-decembrie 2023, pe un eşantion de 150.000 de respondenţi din 185 de ţări, printre care şi România, care a furnizat răspunsuri din partea a 1.047 de participanţi.