Angajații unei companii britanice sunt îngroziți! Ori se mută în România, ori sunt dați afară

Publicat: 19 feb. 2023, 09:00, de Cristian Matache, în Internațional , ? cititori
Angajații unei companii britanice sunt îngroziți! Ori se mută în România, ori sunt dați afară

Aproximativ 60 de angajați de la Verastar Ltd din Sale, Greater Manchester, au participat la o întâlnire online, unde li s-a spus că riscă să fie disponibilizați dacă nu sunt pregătiți să se mute în străinătate, adică în România.

Angajații unei firme importante din Marea Britanie spun că sunt îngroziți de faptul că nu își pot plăti facturile după ce li s-a spus să se mute în România sau riscă să-și piardă locul de muncă.

Compania, care furnizează peste 10% din întreprinderile mici din Marea Britanie cu servicii esențiale, a declarat că „climatul economic dificil” și „ războiul din Ucraina ” înseamnă că trebuie să își mute echipa de asistență tehnică pentru telecomunicații la o altă companie, scrie The Mirror.

Angajaților care lucrează în cadrul departamentului li s-a spus că contractele lor vor fi mutate de la Verastar la Ascensos până la sfârșitul lunii aprilie și ar presupune mutarea în România.

Într-un e-mail trimis personalului, șefii au spus: „Credem că Ascensos ne va putea ajuta să facem față acestor provocări economice”, relatează Manchester Evening News.

„Ascensos va anunța, așadar, că una dintre măsurile lor va fi o relocare în București în România, ceea ce considerăm că este opțiunea potrivită, deoarece locația lor are un bazin de resurse mai larg, infrastructură solidă și tehnologie, care va oferi o eficiență mai mare.

„Acest lucru poate părea evident, deoarece este puțin probabil că colegii ar dori să se transfere în străinătate, dar este o cerință legală pe care o cerem. Cei care nu doresc să se transfere ar fi, din păcate, expuși unui risc de concediere de către Ascensos”.

Un angajat, care a cerut să rămână anonim, a spus că vestea a fost un mare șoc pentru personal.

„Am fost chemați la o întâlnire a echipelor pe 9 februarie, unde ni spus că va fi citit un scenariu și apoi apelul se va încheia și că nu vom putea pune întrebări”, a spus el.

„Ne-au spus că va fi trimis un e-mail prin care să ne spună că va trebui să ne mutăm în România sau să fim disponibilizați. Cred că sunt în jur de 60 de persoane care au fost afectate.

„Sunt o mulțime de oameni cu adevărat îngrijorați. Oamenii au credite ipotecare și facturi de plătit și sunt îngrijorați că vor avea probleme”.

Angajatul susține că lui și altor colegi li s-a spus că vor putea aplica intern în cadrul Verastar, dar susține că sunt doar aproximativ cinci posturi vacante. Un purtător de cuvânt al Verastar a declarat că „majoritatea” personalului va avea ocazia să fie luată în considerare pentru redistribuire în altă parte a afacerii.

Compania oferă peste 10% din întreprinderile mici din Marea Britanie servicii esențiale

„Nu o va reduce cu adevărat”, a spus el. „Acum trebuie să concurez cu zeci de oameni pentru aceleași locuri de muncă din aceeași zonă.

„Anul trecut au introdus o schemă de bonusuri care ne-a ridicat salariile la peste 27.000 de lire sterline, dar acum spun că nu pot plăti asta și dau vina pe Ucraina . Aceste creșteri de salariu au fost după aceea, așa că nu are niciun sens.

„Am de plătit chiria și datorii. Am aplicat pentru alte locuri de muncă, dar habar nu am ce se va întâmpla. Este absolut dezgustător cum am aflat cu toții.

„Este regretabil că o companie tratează personalul, dintre care unii lucrează acolo de peste 10 ani, și și-au dat inima și sufletul pentru companie, ca niște bucăți de carne fără valoare”.

Un purtător de cuvânt al Verastar Ltd a declarat: „Climatul economic dificil, determinat de mai mulți factori externi, continuă să creeze un mediu comercial foarte dur pentru clienții noștri cu afaceri mici. Angajamentul nostru de a sprijini și de a servi clienții atunci când au nevoie de noi prin canalul lor ales – prin telefon, e-mail sau online – și la cel mai bun moment pentru ei, este mai important ca niciodată.

„Pentru a oferi o mai mare flexibilitate în modul în care oferim asistență clienților, am propus o extindere a parteneriatului nostru cu un furnizor extern de servicii pentru clienți. Drept urmare, ne consultăm cu unii colegi cu privire la transferul rolurilor către acest partener.

„Înțelegem că este o perioadă dificilă pentru colegii noștri și oferim sprijin pe tot parcursul procesului formal de consultare, inclusiv prin programul nostru de asistență pentru angajați, o adresă de e-mail dedicată pentru întrebări și semnalizarea resurselor suplimentare colegilor afectați.