ANPC a câștigat procesul cu OTP Bank România, acuzată de practici comerciale incorecte
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunță că a câştigat definitiv, în instanţă, procesul cu OTP Bank România SA. Este vorba de acțiunea de contestare a actului de control prin care instituţia sancţiona banca din cauza unei practici comerciale incorecte.
Echipa de comisari ANPC a constatat în cadrul unei acţiuni de control tematic, desfăşurate în anul 2021 la OTP Bank România SA, că banca prezenta o ofertă pentru persoane fizice cu privire la pachetul LeZero sub sloganul „Ia-ţi pachetul Le zero/Zero cuvinte în plus. Le zero. Lejer zero”, acesta fiind un produs combinat, care inducea ideea consumatorilor că pot obţine un beneficiu potenţial – o scutire de preţ până la zero, conform unui comunicat al ANPC.
„Aceasta constituie o practică comercială incorectă, deoarece nu asigură, în context, diligenţa profesională, respectiv „componenta şi grija aşteptată, în mod rezonabil, de un consumator din partea comercianţilor, în conformitate cu practicile incorecte de piaţă şi principiul general al bunei credinţe”, precizează ANPC.
Astfel, comisarii ANPC au propus, la momentul respectiv, încetarea practicii comerciale incorecte, prin eliminarea sintagmei LeZero, care putea să inducă în eroare consumatorii.
ANPC a emis, în data de 24 august 2021, Ordinul împotriva operatorului economic financiar bancar, care prevedea măsura dispusă prin actul administrativ, aceea de eliminare a sintagmei LeZero din pachetul LeZero.
OTP Bank România SA a contestat în instanţă Ordinul, menţinut definitiv, însă, de către Curtea de Apel Bucureşti prin Hotărârea 428/2022. În urma emiterii motivării, banca a fost să-i dea curs.