ANPC vrea să afle câte facturi au fost emise greșit de către furnizorii de energie electrică
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vrea să afle câte facturi la energie au fost emise greșit de către companiile furnizoare. Instituția a trimis un chestionar firmelor din sector și încearcă astfel să facă o centralizare a datelor.
ANPC a avut o întâlnire cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022.
După întâlnire, Autoritatea a expediat prin e-mail către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România un chestionar care conține o rubrică detaliată.
„Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România. Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.