ANRE simplifică facturile la gaze. Pe câte luni se poate eșalona plata
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) vrea să simplifice facturile la gaze naturale, așa cum a făcut și cu cele de energie. Marea noutate este faptul că fele vor putea să fie plătite eșalonat de către clienții vulnerabili pe o perioadă de minimum 3 luni.
Măsura este prevăzută într-un proiect de Ordin lansat în consultare publică de ANRE, până pe 6 martie.
Acesta propune modificarea şi completarea unor prevederi deja existente, dar și introducerea altora noi cum ar fi:
- simplificarea conținutului minim al tuturor facturilor de gaze naturale, respectiv a informațiilor obligatorii a fi incluse de către furnizor în acestea; astfel, pentru o mai bună înțelegere de către clientul final a facturii. Astfel, prima pagină a facturii va cuprinde doar informațiile prioritare esențiale, astfel încât clientul final să știe care este consumul facturat şi cât trebuie să plătească pentru acesta. Cea de-a doua pagină va cuprinde detaliile facturii, inclusiv defalcarea componentelor din care este format prețul final facturat de către furnizor clientului final;
- anexa facturii va cuprinde informaţiile adiţionale care nu se referă la facturare, dar care pot fi utile clientului final pe parcursul derulării contractului de furnizare a gazelor naturale, precum și informaţiile privind facturarea, care oferă periodic clientului final o perspectivă cuprinzătoare asupra consumului efectiv realizat şi a costului actual cu gazele naturale astfel încât acesta să aibă posibilitatea de a-şi ajusta propriul consum, vor fi trecute de furnizor în anexa la factură;
Plata eșalonată
La fel ca și în cazul facturilor la energie, acum, se permite eşalonarea la plată a facturii la gaze naturale pentru clienții vulnerabili, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.
În situația în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.
De asemenea, vor fi detaliate modalitățile de soluţionare de către furnizor a plângerilor clientului final privind facturarea, acesta nefiind obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii.