Antrenamentul nu a ajutat: cu ce problemă se confruntă piloții ucraineni de F-16
Piloții de luptă F-16 ucraineni au trebuit să-și schimbe radical stilul de zbor după zboruri lungi pe avioanele sovietice și este foarte dificil.
Piloții ucraineni de F-16 au fost nevoiți să-și schimbe radical stilul de pilotare într-o perioadă foarte scurtă de timp pentru a lupta împotriva Rusiei, iar aceasta este o provocare uriașă pentru ei, scrie Business Insider pe baza rezultatelor comunicării cu Michael Bonnert – un expert în război aerian de la RAND Corporation. El a spus mass-mediei de marile schimbări prin care au trebuit să treacă prea repede piloții ucraineni. Astfel, aceștia trebuie să lase în urmă vechile obiceiuri și reflexe formate pe avioane sovietice și să își „reeduce” chiar „memoria” musculaturii.
În SUA și în unele țări europene, piloții ucraineni sunt instruiți timp de nouă luni, în timp ce majoritatea piloților occidentali au trei ani la dispoziție, pentru a stăpâni avioanele de luptă.
F-16 sunt „mai receptive”
Înainte ca F-16 să sosească pentru prima dată în Ucraina, în august, piloții au zburat cu avioane mai vechi din epoca sovietică, care sunt echipate cu sisteme hidraulice, în timp ce pe F-16 se zboară (se dau comenzi) în special prin sisteme eletrice și electronice ceea ce înseamnă că, informațiile de la piloți sunt procesate de computere pentru a zbura avionul.
„Aceasta înseamnă că F-16 nu numai că sunt mai manevrabile, ci și mai receptive”, a spus Boehnert. El a adăugat că trecerea piloților la avioane noi este o problemă, deoarece, deși poți antrena pe cineva să piloteze un avion în șase luni până la un an, pentru a le insufla reflexe, astfel încât piloții să știe ce să facă când ceva nu merge bine, este nevoie de patru, cinci, șase ani.
Piloții ucraineni de avioane de luptă F-16 au fost nevoiți să-și schimbe radical stilul de pilotare după zboruri lungi pe avioanele sovietice și este foarte dificil pentru ei, arată jurnaliştii de la Business Insider (BI).
Fostul pilot al Corpului Marin al SUA, Tom Richter, care a pilotat F-16 în Garda Națională, a numit aeronava o „fiară sensibilă” în comparație cu aeronavele ucrainene din epoca sovietică. Iar comandantul Forțelor Aeriene SUA în Europa și al Comandamentului Aerien Aliat al NATO, generalul James Hacker, a spus că Ucraina nu folosește avioane de luptă pentru cele mai riscante misiuni, pentru că „piloții sunt noi în această afacere”, se arată în publicație.
Vechile obiceiuri mor greu
Textul mai precizează că tranziția la F-16 și integrarea acestor luptători în luptă necesită ca Ucraina să revizuiască decenii de doctrină și antrenament sovietic:
„Vechile obiceiuri mor greu. Ei trebuie să fie dispuși să accepte noi concepte și noi metode de pregătire – precum și dorința de a „scrie cărțile” cu privire la aplicații militare”.
Foști piloți militari americani au avertizat într-un interviu acordat BI în urmă cu câteva luni că „cerul disputat de peste Ucraina” va fi cel mai periculos câmp de luptă cu care F-16 s-au confruntat vreodată.
Potrivit unui expert ucrainean în domeniul aviației, citat de agenția Ucraineană de știri Unian, avioanele de luptă occidentale sunt o alternativă mai ieftină și mai eficientă în procesul de respingere a atacurilor aeriene ale ocupanților.
Olanda a dat Ucrainei ultimele F-16. Acestea au fost înlocuite cu avioane de vânătoare mai moderne, după 45 de ani de funcționare continuă a F-16 în serviciul Forțelor Aeriene Olandeze.