Anul acesta se împlinesc 30 de ani de la lansarea primului joc de noroc online
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/1740987561-3YlI.jpg)
Microgaming, o companie privată de software pentru jocuri de noroc cu sediul în Insula Man, situată între Irlanda și Anglia, este cea care a dezvoltat și lansat, la finalul anului 1994 și început de an 1995, primul software de cazinou online din lume. El a apărut, așadar, la circa 100 de ani după ce au început să fie dezvoltate aparatele de păcănele din cazinourile fizice, tradiționale.
Microgaming – furnizorul de jocuri online preferat de industria gamblingului
Conform Jucatorul.ro, încă de la lansare, Microgaming a rămas lider de piață în acest domeniu, cu un accent fără precedent pe inovație și investiții semnificative în cercetare și dezvoltarea de produse unice. În acest fel, compania fondată pe teritoriul Coroanei Britanice a reușit, în cei 30 de ani de activitate, să aibă un portofoliu care cuprinde peste 800 de titluri de jocuri de noroc unice, în peste 1.400 de variante.
Evoluție sistematică
Jocurile de sloturi Microgaming au evoluat de la clasicele păcănele cu trei role la cele mai recente sloturi video cu grafică avansată, linii de plată mai mari și caracteristici suplimentare, cum ar fi jocuri bonus, simboluri wild și rotiri gratuite. Cu toate acestea, nu este vorba doar de cantitate! Și calitatea produsului a fost esențială în contextul succesului acestei companii de software în arena jocurilor online, prin găsirea de modalități inovatoare care au îmbunătățit calitatea jocurilor și care au ținut pasul cu tendințele pieței și așteptările jucătorilor.
Jocuri video complexe
Avantajul Microgaming a fost acela că a beneficiat, dintodeauna, de echipe talentate care se ocupă de dezvoltarea jocurilor. Acestea au folosit experiența bogată acumulată pentru a combina matematica jocului, arta și sunetul în vederea proiectării de jocuri țintite pe anumite categorii de persoane. Exemplul perfect în acest sens este slotul video Immortal Romance, lansat în 2011, care prezintă jucătorilor o poveste intrigantă și convingătoare. Jocul oferă o grafică bogată și complexă din punct de vedere vizual, care crează o experiență cu adevărat captivantă, dar și o coloană sonoră personalizată, cu efecte sonore unice.
Păcănele online în stil „arcade”
În timp ce formatul convențional de păcănele a rămas popular în rândul jucătorilor, sloturile Microgaming au fost duse la un nivel în 2012, odată cu introducerea unui nou joc inovator în stil arcade: Max Damage și Alien Attack. Jocurile arcade sunt acele categorii de jocuri destinate divertismentului și care funcționează cu monede, de obicei instalate în locuri publice, cum ar fi restaurante, baruri și cazinouri. Max Damage a evoluat de la un joc de slot tradițional într-un format nou, îmbinând nostalgia cu cele mai avansate tehnologii de joc, prin atragerea unui public larg de jucători.
Conținut de marcă
Un portofoliu de sloturi poate fi îmbunătățit doar prin utilizarea unui conținut de calitate, lucru care este larg recunoscut pe piața jocurilor de noroc. Microgaming a fost, de altfel, primul furnizor de software care a lansat un joc de marcă: Lara Croft: Tomb Raider. Această companie a înțeles beneficiile pe care le poate aduce un titlu de calitate, recunoscut ca marcă, în atragerea de noi jucători. Cu toate acestea, un joc de marcă nu este suficient pentru a-l face de succes – calitatea jocului este cea care asigură popularitatea sa pentru o perioadă lungă de timp. De altfel, alegerea mărcii corecte este un lucru pe care Microgaming l-a făcut dintotdeauna foarte bine bine. A știut exact cum se poate transpune aceasta într-un joc online de apreciat, ce reflectă caracterul iconic al mărcii, dar și crearea unei experiențe de joc grozave, țintite pe grupurile de persoane interesate.
Jocuri multi-player
Din punct de vedere istoric, jocul de păcănele online a fost dintotdeauna o activitate preponderent solitară de tip „one player”. Cu toate acestea, odată cu utilizarea pe scară largă a internetului și a avântului rețelelor sociale, experiența jocului online a devenit din ce în ce mai interactivă. Ca o recunoaștere a pieței în schimbare, produsele multi-player au devenit tot mai atractive pentru cazinourile online care colaborează cu Microgaming. Astfel au apărut jocurile de păcănele cu mai mulți jucători, dar și turneele de sloturi online. Momentan, sunt disponibile o varietate mare de formate de turneu, în câteva dintre cele mai populare jocuri, pentru a-i distra pe pasionații de sloturi.
20 de ani de la apariția primului joc online pe un telefon mobil
Obiceiurile jucătorilor s-au schimbat în timp, iar Microgaming a trebuit să se adapteze din mers creșterii sectorului de eGaming, odată cu explozia dispozitivelor mobile de tip smarthphone sau tabletă. Astfel, în 2004, compania de soft a lansat primul său joc online pentru un dispozitiv mobil. Odată cu creșterea capacităților dispozitivelor mobile și jocurile au trebuit să țină pasul. Poate cea mai semnificativă dezvoltare din ultimii ani a fost implementarea standardului de codare HTML5, ce permite conținut multimedia pe un spectru larg de dispozitive mobile, într-un format de redare instantanee, fără a fi nevoie de descărcare. În prezent, oferta de jocuri HTML5 de la Microgaming este de neegalat: 37 de jocuri disponibile, cele mai joi fiind Pure Platinum, 5 Reel Drive și Couch Potato.