Anunțul de ultimă oră a CNAIR: 11 oferte depuse pentru construcția Alternativei Techirghiol
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut un pas semnificativ în proiectul construirii Alternativei Techirghiol, o investiție majoră în infrastructura rutieră din sud-estul României.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat recent că 11 oferte au fost depuse pentru contractul de proiectare și execuție a acestui drum de mare viteză, care va avea o lungime de 30,59 km.
Cine sunt competitorii?
Printre cele 11 oferte depuse se numără atât asocieri de companii din România, cât și consorții internaționale, ceea ce reflectă interesul ridicat pentru acest proiect strategic:
- Asocierea Construcții Erbașu SA – Concelex SRL – X-Way Infrastructure SRL (România)
- Asocierea Automagistral Pivden LLC – Gott Strasse SRL – Perfect Consult Europe SRL – NVO “Transinzhiniryng” SRL – Mast-Bud LTD (Ucraina – România)
- Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş. – Rotary Construcții Mentenanță SA (Turcia – România)
- Asocierea Itinera S.p.A – Saipem S.p.A. (Italia)
- Kalyon Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Makyol Inşaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Ozaltin Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.S. (Turcia)
- Asocierea Mapa Inşaat Ve Ticaret A.S. – Gunal Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.S. (Turcia)
- Asocierea Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş. – Straco Holding SRL (Turcia – România)
- Asocierea Trace Group Hold PLC – Bog’Art SRL – GP Group JSC – OYL Company Holding AG SRL (Bulgaria – România)
- Webuild S.p.A. – Milano (Italia)
Detalii despre contract și traseu
Proiectul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, valoarea estimată a contractului fiind de 4,36 miliarde lei (fără TVA). Durata totală a contractului este de 48 de luni, dintre care 12 luni sunt dedicate proiectării și 36 de luni execuției.
Traseul drumului va începe la nodul Cumpăna, situat pe Autostrada de Centură a Municipiului Constanța (A4), și va continua până în zona localității 23 August. Alternativa Techirghiol va reduce semnificativ traficul din localitățile Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August, facilitând accesul rapid la litoral.
Structuri și facilități majore incluse în proiect
Contractul prevede construirea a numeroase structuri importante:
- Poduri:
- Pod peste Canalul Dunăre-Marea Neagră (330 m)
- Pod peste DJ 391 și Valea Cârlighioi (253,20 m)
- Pod pe DN38 (253,90 m)
- Noduri rutiere:
- Nod Cumpăna
- Nod între Alternativa Techirghiol și DN 39A
- Nod cu DN38
- Nod în zona localității 23 August
- Conexiune cu DN 39
- Spații de servicii:
- Patru spații de servicii și două parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructură pentru minimum 8 stații de încărcare rapidă pentru autoturisme electrice.
Un pas înainte pentru sudul litoralului
Proiectul Alternativei Techirghiol este esențial pentru decongestionarea traficului pe DN39, mai ales în sezonul estival, când zeci de mii de turiști tranzitează zona pentru a ajunge pe litoral. De asemenea, această investiție va reduce timpul de deplasare și va îmbunătăți siguranța rutieră.
Rămâne de văzut care dintre cele 11 oferte va fi desemnată câștigătoare, dar așteptările sunt mari pentru ca lucrările să înceapă conform planului, oferind astfel o alternativă modernă și eficientă pentru traficul rutier din sudul litoralului.