Armaghedonul Vămii – Episodul I: Dezvăluiri șocante despre transformarea Autorității Vamale Române într-o instituție de tip mafiot
Autoritatea Vamală Română (AVR) a devenit o instituție de tip mafiot, similară cu „Vama lui Dinu Vamă” de acum douăzeci de ani. Instituția este controlată de o grupare de vameși implicați în afaceri de protecție și mită. Ramificațiile duc spre protejarea intereselor economice ale Federației Ruse și încălcarea embargoului impus de comunitatea internațională împotriva regimului Putin.
Instituțiile judiciare și informative ale Statului cunosc o parte din activitatea infracțională a clanurilor din Vamă, dar aleg să îi protejeze pe șefi sau să îi promoveze în funcții de conducere.
Cel care s-a ridicat în ultimii patru ani în vârful sistemului vamal este un discret funcționar pe nume Marcel Simion Mutescu. În jurul lui s-a format o veritabilă caracatiță de corupție. Mutescu pretinde că este omul Sistemului, deși este subiectul unor numeroase dosare de cercetare la Direcția de Verificări Interne a AVR.
Datele și informațiile furnizate de angajați ai Vămii arată următoarele:
Marcel Mutescu
Marcel Mutescu, promovat în 18 ianuarie 2024 în poziția de președinte al Autorității Vamale din România, cu rang de demnitar, secretar de stat.
- a fost promovat la propunerea și prin insistența ministrului de Finanțe Marcel Bolos, la indicațiile exprese ale premierului Marcel Ciolacu
- a avut relații de prietenie/familie cu Vasile Marica, soția lui Mutescu a lucrat pentru sindicatul Sed Lex; Recent, Vasile Marica a intrat într-o relație de concubinaj oficial cu fosta soție a lui Mutescu; Marica l-a protejat de-a lungul timpului solicitând pentru el păstrarea și/sau promovarea în diverse funcții de conducere în Vamă; relația dintre ei este în prezent compromisă
- este protejat activ în ultimii patru ani de către Mirela Călugăreanu, fostul președinte ANAF, în prezent consilier al Curții de Conturi
- în perioada în care Călugăreanu conducea ANAF (guvernul Dăncilă, Orban și Citu), aceasta a impiedicat numirea unui vicepresedinte ANAF pe domeniul vamal (inainte de infiintarea AVR) pentru ca Mutescu să conducă de facto Directia Generală a Vămilor (parte a ANAF), din pozitia de director general
- Mutescu este cel care a conceput actuala organigramă AVR, unde ocupa functia cea mai importantă de executie, cea de director general; pe acelasi model si-a promovat o “echipă personală” in interiorul AVR
- in paralel, Mutescu si-a dezvoltat relatii apropiate cu Mihai Diaconu, actual secretar de stat in Ministerul de Finanțe, susținut de PSD
- prin intermediul unui subaltern, director al controlului vamal din AVR, Alexandru Dudu, Mutescu a ajuns in grațiile ministrului Boloș; Boloș și Dudu au o relație specială, ministrul liberal făcând zilele acestea presiuni puternice pentru impunerea lui Alexandru Dudu în poziția de vicepreședinte al AVR
- Vama urmează să fie condusă de binomul Mutescu- Dudu, la ordinele lui Boloș și Ciolacu
- odată cu instalarea Guvernului Ciolacu, la intervenția directă a Mirelei Călugăreanu, dar si a secretarului de stat Diaconu, la ministrul Boloș, Mutescu a primit sustinerea pentru a prelua pozitia de presedinte AVR
- Mutescu a inceput incă din luna august a anului 2023 discuții pentru a-și impune oamenii de incredere in interiorul Vămii dupa schimbarea conducerii AVR; Mutescu a preluat funcția in 18 ianuarie 2024, prin ordinul semnat de Ciolacu, premierul a indicat, însă, că responsabilitatea exclusivă pentru numire aparține ministrului de Finanțe Boloș
- Mutescu coordoneaza o retea de vamesi cu functii de conducere, promovati de catre el in utimii trei ani, ce aplica asa- numitul “abonament” fata de comisionarii vamali implicati in activitatile de import- export si fata de diverse firme de transport de persoane sau marfuri; “abonamentul” este o taxa de protectie lunara prin care anumite firme sunt exceptate de la control sau protejate, in schimb sunt verificate activ firmele lor concurente
Florentina Raluca Mocănescu
- este protejata lui Marcel Mutescu; la infiintarea AVR a fost plasata in functia de director general adjunct al Directiei de reglementari, cea care are in subordine toate spețele pe accize ale Vamii
-din aceasta functie Raluca Mocănescu a protejat “afacerea LITASCO”, verificata acum de institutiile statului
- o fosta colega vameșa a lui Mocanescu si Mutescu (prietena de familie a Florentinei Mocanescu) a lucrat pana anul trecut pe o functie importanta la reprezentanta din Romania a companiei LITASCO, subsidiara Lukoil, cu sediul in Geneva; LITASCO opereaza pe teritoriul Romaniei importuri si exporturi de carburanti de provenienta ruseasca!
-LITASCO functioneaza ilegal pe baza unei adrese contrasemnata de Mutescu, emisă de regionala vamala Prahova, prin care “importa pe hartie” combustibil in Romania via Elvetia, apoi exporta marfa catre Ucraina fara reprezentant fiscal in tara; codul fiscal si nici cel vamal roman nu permit aceste operatiuni; practic, LITASCO nu plateste TVA statului roman !!! - LITASCO introduce volume foarte mari de produse energetice (benzina, motorina) in antrepozitul fiscal al firmei PETROTEL (LUKOIL) de la Prahova (ceea ce este ilegal); din antrepozitului PETROTEL marfa tranzitata doar pe documente de LITASCO prin Romania este exportata tot scriptic in afara tarii fara plata TVA catre ANAF! Combustibilul care intra si iese scriptic din PETROTEL apartine doar companiei LITASCO, pentru ca PETROTEL sa nu se incarce cu accize si taxe, carburantii sunt livrati fizic catre Ucraina din Turcia
Marius Matei
- este fostul director executiv al regionalei vamale Bucuresti- Ilfov, promovat de Mutescu la recomandarea Mirelei Calugareanu; initial a ocupat pozitia de director adj., apoi a preluat conducerea regionalei prin delegare
-Marius Matei este finul lui Adrian Nica, fost sef al Inspectiei Fiscale din ANAF și actual șef al Corpului de Control al premierului Ciolacu, implicat in diverse dosare penale, Nica a activat și in Corpul de Control al companiei Transelectrica; Nica i-a facilitat lui Matei diverse relatii cu sefi din ANAF si Vama la inceputul carierei sale
-Marius Matei se afla in relatii de prietenie si afaceri cu Alexandru Dudu (promovat de Mutescu director general al Directiei de supraveghere si control din AVR), propus pentru poziția de vicepreședinte al Vămii de ministrul Boloș - una dintre firmele protejate de Matei este SC Berfin Grup, care opereaza importuri la punctul vamal al firmei ATU Internațional (aceasta are statutul de vama privata !!!)
- de la preluarea functiei de director al regionalei Bucuresti- Ilfov Marius Matei, alaturi de vamesii Teodorescu și Gabi Iancu, au instituit sute de “consemne” pentru societăți importatoare de produse textile (origine Turcia), în toata aceasta perioada Berfin Grup a fost protejată, platind “abonament lunar” echipei lui Matei, in timp ce firmele concurente ale Berfin se aflau in “consemn”
- exista o sesizare impotriva lui Marius Matei care arata ca pentru o operațiune de import de capace de canal acesta a solicitat personal unei doamne de la comisionarul vamal Carpathia Trans, biroul vamal Otopeni, suma de 5.000 de euro pentru a nu interveni asupra importului, Matei i-a amenintat “ca nu îi lasă în pace până nu plătesc suma solicitată de el”
- un alt mod de operare al echipei lui Marius Matei este declansarea de controale inopinante la camioanele care au destinatie alte tari din UE si doar tranziteaza Romania; numele transportatorilor sunt luate din aplicatia informatica de tranzit si sunt oprite in trafic, sunt directionate catre vama Ilfov unde le este confisca marfa pe motivul suspiciunii de marfuri contrafacute; apoi; Vama percepe astfel garantii de 50.000 euro pentru fiecare camion; operatiunea este ilegala, deorece Vama nu are competenta de a stabili prejudicii
- la unul din aceste tranzite s-a sesizat OLAF, organismul european care are competenta pe speta, si chiar a trimis o delegatie la presedintele AVR, care i-a primit; in aceasta speta este demarat un dosar penal impotriva lui Matei Marius si Dudu Alexandru care au cerut 70.000 euro firmei transportatoare pt a elibera camioanele; OLAF a intervenit dur si a sesizat statul roman pentru ca nici macar nu a fost informat de actiunile nelegitime
- Matei și Teodorescu au făcut zeci de controale abuzive asupra a cinci societăți care efectuează transport internațional de persoane (autocare) pe ruta Turcia- România, celelalte societăți concurente au beneficiat de “abonamente”; pentru a tine societatile in “consemn” Marius Matei a folosit o adresa oficiala a DIICOT, formulata prin ajutorul unui apropiat al lui Matei, de la DIICOT structura centrala; operatiunea se desfasoara cu ajutorul intregului colectiv de la Echipaje mobile din AVR, la punctul de frontiera Giurgiu unde sunt oprite si controlate doar 5 dintre cele 10 firme de de transport persoane; operatorii protejati fac o cheta de 10.000 euro/ lunar, sub forma de “abonament”, companiile care dau banii sunt: TOROS, MURAT, BEYDAGI, AK GUNES, DAG PERLA, ILIAN Turcia
- pe numele lui Marius Matei exista in prezent mai multe dosare in lucru la Serviciul Verificări Interne din cadrul AVR pentru acuzatii de abuzuri si comportament neadecvat fata de subalterni (acuzații de hartuire sexuala, obligatia ca subordonatii cu atributii de control sa stea cate 24 ore in teren pentru a facilita “abonamentele”, fără a le acorda zile libere)
- recent, Marius Matei alaturi de fostul sau subaltern Gabi Iancu și Alexandru Dudu (director general Control din AVR) se întâlnesc frecvent la o terasă în Regie și au decis instituierea uneo serii de consemne abuzive asupra transporturilor de haine din Turcia (invocând începerea operațiunii TEX pentru verificare textile dispusă de OLAF ), indirect este favorizata firma BERFIN Grup, justificând astfel abonamentul lor pentru protecție
Ziarul Puterea nu își asumă responsabilitatea pentru acuzațiile prezentate în acest articol, acestea provenind exclusiv de la angajați de bună credință ai vămilor din România!