Artificiul găsit de CNAIR pentru a nu semna cu firma chinezească pentru construcția lotului 3 din autostrada București Nord
Contractul pentru construcția lotului 3 al Autostrăzii București Nord trebuia să fie semnat luna aceasta cu o companie din China. Dar după ce constructorul turc Ictas a depus o contestație, contractul nu va mai fi semnat.
După cum arată Economedia.ro, contestația este un artificiu pe care CNAIR a găsit-o pentru a nu semna cu chinezii. în primăvara anului 2021, guvernul a decis să interzică firmelor din China și Rusia să participe la contractele de achiziții publice, numai că pentru contractul în discuție data depunerii a fost anterioară OUG.
Turcii de la Ictas au depus contestația pe 5 decembrie 2022, ultima zi în care puteau face acest lucru.
Cei 12 constructori care au depus inițial oferte au fost Intrakat (Grecia), FCC (Spania), Nurol (Turcia), Ictas (Turcia), Aktor (Grecia), Synohidro (China), CCECC (China), MAPA (Turcia), UMB (România), Pizzarotti (Italia), Erbașu (România) Max Boegl România.
CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați – Pantelimon (8,5 kilometri între DN 2 și DN 3) în iunie 2019 și a primit 12 oferte, dintre care două de la constructori din China Synohidro și CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC). După mai multe rânduri de contestații la CNSC și Curtea de Apel București între Turcii de la Ictas și chinezii de la CCECC, pe 4 noiembrie 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că semnarea contractului cu chinezii este o chestiune de câteva zile.