ASF poate acţiona împotriva site-urilor care promovează investiţii false, dar cu postările din social media spune că este mai complicat
Românii cu conturi în diverse reţele de socializare sunt asaltaţi în ultima perioadă de promovarea unor oportunităţi false de investiţii, în aşa-numitele deep fake-uri fiind folosită imaginea unor companii româneşti de renume.
Spre exemplu, într-un deep fake care circulă pe Instagram, unde este folosită imaginea directorului Hidroelectrica, acesta le recomandă românilor să se înregistreze pe o anumită platformă, spunându-le că vor achiziţiona acţiuni de 1.300 lei la cunoscuta companie românească şi vor avea un venit lunar pasiv de 8.000 de lei. Un nivel nu foarte exagerat, pentru a fi credibil şi atrăgător, dar unul obţinut foarte uşor şi repetitiv.
O ordonanţă adoptată recent dă posibilitatea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) să blocheze site-urile care promovează oportunităţile false de investiţii la bursă.
În cazul conţinutului ilegal şi serviciilor de investiţii false care sunt promovate în mediul online putem acţiona în trei moduri, în funcţie de unde avem site-ul gazdă: în UE, în state terţe sau site-uri din domeniul .ro; dacă avem site-uri din UE contactăm direct furnizorul de servicii de hosting, dacă este din zona non-euro ne adresăm furnizorului de internet pentru a-l bloca, iar dacă este un site din domeniul .ro ne adresăm ICI, a precizat joi Ovidiu Petre, director general la ASF.
O să facem publice aceste informaţii, şi acum avem zona de alerte din site în care prezentăm imediat dacă cineva promovează servicii de investiţii şi nu este autorizat, a adăugat oficialul ASF.
În ceea ce priveşte conţinutul din social media, este un pic mai complicat, dar şi aici o să continuăm şi o să discutăm mai mult cu Ministerul Digitalizării, ei au deja o platformă setată şi recomandăm folosirea acelei platforme, a mai spus Ovidiu Petre.