Asociaţia Pro Infrastructură: „Există soluții de prevenire a accidentelor feroviare, dar Grindeanu nu le-a căutat ”
Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, joi seară, că există soluţii pentru prevenirea unor accidente feroviare, dar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu le-a căutat cu adevărat.
”Accidentul de ieri de la Toporu, al treilea accident feroviar grav din 2023, este rezultatul unor metehne sistemice în reţea care devin mai pronunţate pe zi ce trece”, au transmis cei de la asociație.
”Dacă sistemele feroviare funcţionează, un semnal roşu nu poate fi depăşit! Asta nu înţelege ministrul Grindeanu când declară „şofereşte” că nu poate pune fiola tuturor mecanicilor. ecanicul poate trece de semnalul roşu doar când circulă cu instalaţia de autostop a locomotivei izolată sau defectă, o faptă foarte gravă care trebuie prevenită prin controale periodice… pe care Grindeanu nu le-a dispus”, au scris, joi seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia mai spun că, dacă locomotiva avea autostopul activat, atunci elementele acestuia care sunt puse în calea ferată (inductorii) nu au funcţionat.
”Este mai puţin probabil dar se putea preveni prin întreţinerea corespunzătoare a instalaţiilor… pe care Grindeanu nu a finanţat-o. Şi revenind la fiolă, nu trebuie să se ducă ministrul la fiecare mecanic. În ziua de azi locomotivele se pot echipa cu alcoolteste şi rezultatele pot fi încărcate în cloud. Există soluţii… pe care Grindeanu nu le-a căutat. Pe scurt, accidentul de ieri de la Toporu, al treilea accident feroviar grav din 2023, este rezultatul unor metehne sistemice în reţea care devin mai pronunţate pe zi ce trece”, au adăugat specialiştii organizaţiei.
Pro Infrastructură mai transmite că factorii implicaţi în accidentul feriviar din judeţul Giurgiu – autostop defect sau dezactivat, instalaţii de cale şi locomotive antice, indisciplină, alcoolism – ”sunt omniprezenţi pe reţeaua feroviară, la privat şi la stat, şi pot provoca în orice moment o tragedie cu victime, călători şi/sau ceferişti”.
”Accidentul de la Toporu nu e nicidecum primul de acest tip. Mecanici ai unor operatori privaţi de marfă, probabil băuţi şi cu autostopul dezactivat, au trecut peste semnalele roşii şi au distrus câteva linii din staţia Feteşti în 2021. Similar şi mai grav, viaductul Cârcea, în valoare de zeci de milioane de euro, a fost parţial distrus în 2018. Evident, măsurile luate (licenţele ridicate, controalele introduse) nu au fost suficiente. Un factor important este şi cererea mare de mecanici suprapusă peste numărul mic care termină şcoala. Dar asta nu e o scuză pentru operatorii feroviari”, a mai transmis organizaţia.