Sâmbătă a fost o zi aglomerată pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7), unde peste 500 de muncitori și 250 de utilaje au fost mobilizate pentru lucrări intensive. Informația a fost confirmată de secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, care a subliniat progresul semnificativ al proiectului.
Lotul 1, cuprinzând traseul între Dumbrava și Mizil, este unul dintre segmentele-cheie ale autostrăzii, cu o lungime de 21 de kilometri. Potrivit lui Scrioșteanu, această porțiune ar urma să fie deschisă circulației în acest an, un moment așteptat cu nerăbdare de comunitatea locală și de șoferii din zonă.
Pe acest tronson, se desfășoară diverse lucrări esențiale pentru finalizarea autostrăzii:
- Așternerea stratului de balast între km 6+800 și km 7+200;
- Umpluturi cu pământ stabilizat cu liant hidraulic între km 0 și km 1+000, km 15+500 și km 16+100;
- Lucrări la nodul rutier principal de la Dumbrava – Breteaua 3;
- Umpluturi cu pământ stabilizat cu liant hidraulic la pasajul peste DJ102 – zona rampelor;
- Construcția structurii principale la nodul rutier de la Dumbrava;
- Turnarea betonului la ultimele 2 elevații aferente pilei din proximitatea CF la pasajul peste calea ferată;
- Lucrări la sistemul de iluminat public și la sistemul ITS (Intelligent Transportation Systems);
- Producția grinzilor din beton de 40 de metri lungime direct în șantier cu instalația proprie montată de antreprenor.
Secretarul de stat a accentuat că primii nouă kilometri cu asfalt sunt deja finalizați, marcând un progres semnificativ pe acest lot.
Este de menționat că Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău este unul dintre segmentele programate pentru deschidere în 2024, conform estimărilor oficiale. În ansamblu, se estimează că în același an vor fi dați în trafic 148 de kilometri din această autostradă, conform declarațiilor premierului Marcel Ciolacu.
Proiectul este gestionat de Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL și beneficiază de finanțare din PNRR. Cu o valoare totală de 1,468 miliarde de lei, fără TVA, și o durată contractată de 20 de luni, această inițiativă reprezintă unul dintre pilonii strategici ai infrastructurii rutiere din România.