Atenție la facturi! Suspiciune de fraudă la Enel
Mai mulți clienți Enel au descoperit că facturile lor de gaz includ servicii auxiliare în valoare de peste 300 de lei. pe care nu le solicitaseră.
“Pe factura de pe luna august, pe lângă costul gazelor, a apărut și un cost al unui serviciu de asistență de 280 lei + TVA, adică 333,2 lei. Același lucru a primit și soția pe factura aferentă altui punct de consum, dar și socrul meu. Am primit toți trei facturi identice, atât pe consum de gaz, cât și asistență. Gazul e ok, e estimat și e în regulă. Asistența în schimb… nu știam că avem un astfel de serviciu”, a declarat un client Enel.
Reprezentanții companiei energetice au spus că au anulat factura și că, în prezent, verifică cu distribuitorul local. În funcție de rezultatele verificării, se vor anunța organele de control.
Ce au transmis reprezentanții Enel:
„În urma situației semnalate de aproximativ 20 de clienți, care au contestat până la acest moment semnăturile de pe contractul de servicii cu valoare adăugată Enel Asistență Gaz, am demarat verificarea aspectelor sesizate.
În funcție de zona geografică în care figurează titularul de contract, echipa furnizorilor Enel solicită respectivilor parteneri de vânzări locali să efectueze verificări suplimentare, urmând să se stabilească punctual cauzele care au generat aceste situații.
În funcție de rezultatul verificărilor, compania de furnizare a energiei va sesiza organele de control competente.
Facturile clienților care au semnalat aceste situații au fost stornate și refăcute, iar serviciul cu valoare adăugată le-a fost dezactivat.
Enel Energie și Enel Energie Muntenia nu tolerează aceste practici și depun eforturi constante pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite clienților, inclusiv prin instruirea periodică a agenților door-to-door cu care lucrează”.
Un reprezentant Enel a adăugat că Enel Asistență Gaz este un serviciu pentru clienții rezidențiali și funcționează ca un abonament lunar pe care clienții îl pot plăti prin factura la gaz. Pe baza acestui abonament, clienții pot beneficia de intervenție în cazul unei defecțiuni de urgență a echipamentelor consumatoare de gaze naturale, precum și de inspecții periodice ale instalațiilor de gaze, la fiecare doi ani, la punctul de consum.