Atenție la reducerile de iarnă! Cum sunt păcăliți clienții de promoțiile din magazine
Directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel atrage atenția asupra reducerilor de iarnă din magazine.
Directorul ANPC recomandă clienților să fie atenți la produsele care sunt vândute la reduceri.
„Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile ‘preţ nou’, ‘preţ vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale). Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (‘soldare/soldări/solduri’, ‘lichidare’, ‘promoţii’), însoţită de data de debut şi de durata acesteia”, a declarat Paul Anghel pentru Agerpres.
Șeful ANPC mai avertizează să fim atenți și la campaniile promoționale care se află în curs de derulare.
„În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat. La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul ‘3 la preţ de 2’, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional”, a declarat directorul general al ANPC.
Exemple de păcăleli în magazine
De-a lungul timpului, inspectorii ANPC au constatat o serie de abateri când vine vorba de reducerile promoționale.
-prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor, respectiv existau afişe cu „reduceri de la 29,99”, ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înţelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99;
-afişe cu „reduceri până la 50%”, dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%;
-reduceri promoţionale afișate fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus.