Au apărut infiltrații în structura de rezistență a „Golden Gate”-ului de la Brăila
După deformațiile apărute în asfalt și șuruburile puse de formă, nestrânse, la montajul parapetului, la podul peste Dunăre de la Brăila au apărut și deficiențe mai grave, adică infiltrații în structura de rezistență a podului.
Cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în România după 1990, podul peste Dunăre de la Brăila, numit și „Golden Gate”-ul României, va împlini 6 luni de la inaugurare pe data de 6 noiembrie, dar în aceste șase luni au apărut mai multe deficiențe care demonstrează că unele lucrări nu au fost executate la cele mai bune standarde de calitate.
Mai întâi au apărut denivelările stratului de asfalt pe sensul de circulație dinspre malul tulcean spre Brăila, acestea producându-se din cauza TIR-urilor firmelor de construcții din zona Galați – Brăila, care cară piatră de la carierele din județul Tulcea și nu au respectat restricțiile de circulație impuse autovehiculelor de mare tonaj în zilele cu temperaturi caniculare.
Recent, la parapetul care delimitează calea pietonală au fost descoperite sute de șuruburi care erau puse în găuri de formă, nestrânse, de muncitorii fimelor subcontractoare și au fost necesare 3-4 zile pentru refacerea montajului parapetului.
Au apărut infiltrații la adâncimea de 12 metri, în structura de rezistență a blocului de ancoraj
Acum, au apărut deficiențe cu mult mai grave, care presupun un grad de risc mai mare în privința structurii de rezistență a podului.
Au apărut infiltrații la 12 metri adâncime, în structura de rezistență subacvatică, aceste infiltrații afectând blocul de ancoraj de pe malul brăilean al podului, cu o înălțime de 31 de metri.
Situația a fost confirmată de Biroul de presă al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a precizat pentru „Europa Liberă” că infiltrațiile au fost constatate de echipa de consultanță.
„Această problemă a fost identificată de către echipa de consultanță, care a deschis mai multe rapoarte de neconformitate. CNAIR SA primește rapoarte de monitorizare lunare cu privire la infiltrațiile de la blocul de ancoraj, rapoarte ce sunt analizate si monitorizate de către echipa de supervizare a lucrărilor”, au precizat reprezentanții CNAIR.
Lucrările de remediere vor fi executate de companiile care au construit podul, WeBuild SpA (fostă Astaldi SpA) din Italia și IHI Infrastructure, din Japonia.
Pentru remedierea acestor infiltrații vor fi etanșate rosturile construcției și va fi realizată o „cămășuire”, adică o turnare a unui nou strat de protecție din beton.
Infiltrațiile în blocul de ancoraj al podului nu sunt o noutate, fiind descoperite unele infiltrații și în 2021, când se construia blocul de ancoraj.
„Au fost constatate unele neconformități la blocurile de ancoraj, respectiv infiltrații de apă la rosturile orizontale și verticale de betonare a pereților perimetrali, precum și acumulări de apă în incinta blocurilor de ancoraj. Pentru buna exploatare a podului și corecta monitorizare a acestuia sunt inițiate unele acțiuni pentru formarea unui grup de specialiști care vor administra acest obiectiv de investiții”, precizau reprezentanții CNAIR la vremea respectivă.