Au explodat spăgile la Registrul Auto, iar DNA intră tare în șefii instituției
Până acum, descinderile procurorilor pe la diferite sedii ale Registrului Auto Român (RAR) din țară nu au speriat șefii cei mari, însă iau o cu totul altă turnură dupa ce în ultimii 2 ani șpăgile au explodat, iar DNA a luat la puricat aceasta instituție în frunte cu conducerea ei.
Totul a început în urmă cu 2 ani, când istoria de peste 30 de ani a RAR, instituție condusă numai de specialiști cu profilul inginerie auto, era distrusă prin numirea unui subofițer de la pașapoarte, de formație contabil. Este vorba despre o anume Alina Mihaela Niță, unsă pe funcție în martie 2022, când PNL era la putere, cu Nicolae Ciucă premier, iar greii din partid erau la butoane. Unul dintre ei, spun sursele noastre, a propulsat-o pe Niță în fotoliul de director general, primul fără studii de specialitate.
Jocul a fost făcut de un anume Grigore Vasile Viorel, fost asociat al unui prim-vicepreședinte al PNL într-o firmă care învârte bani cu lopata, majoritatea venind de la stat.
Legătura Alinei Niță cu acest Grigore, care este și patron de tavernă în comună Gruiu, este una de notorietate în instituție, conform surselor noastre, ea fiind de fapt folosită.
De exemplu, Alina Niță a angajat la RAR o serie de oameni veniți de la o firmă „prietenă” de HR, care a împânzit instituția cu șefi de departamente aduși cu dedicație. Cum? Actuală conducere a Ministerului Transporturilor a scos din nou de la naftalină controversată ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 109 din 30 noiembrie 2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice și a angajat o firmă de consultanță care să facă o așa-zisă selecție de personal la nivelul tuturor structurilor subordonate MT.
Astfel:
-Ion Alexandru Tănase, de profesie economist, a fost adus consilier personal la RAR în vara anului 2022, iar acum a fost numit director la Direcția Infrastructură. Acesta a fost crescut de mic de către Grigore Viorel, iar acum i s-au dat puteri depline în această direcție care supervizează mare parte din achizițiile RAR.
-Ioan Ștefan, a fost adus la RAR în anul 2022 de la o societate privată și a fost numit Șef Serviciu Investiții;
-Manuel Fărcaș, absolvent de geografie, a fost adus la RAR în anul 2022 și numit Șef Departament IT;
-Milea Neti Brândușa, a fost adusă la RAR în 2023 de la o firma care comercializează săpunuri și a fost numită Șef Departament resurse umane;
-Iordache Florentin, a fost numit Șef Reprezentanta RAR București și este finul lui Costel Dorin Ștefan, Președintele Consiliului de Administrație al RAR.
Cel care decide totul în realitate în RAR este însă Secretarul de Stat Bogdan Stelian Mândrescu, sforarul șef PSD al Ministerului Transporturilor.
Acesta, prin majoritatea membrilor PSD ai Consiliului de Administrație RAR (unul dintre ei fiind chiar Mândrescu), a impus-o la începutul anului 2022, în funcția de Director general, pe Alina Niță, iar în august 2023 a făcut o rocadă formală numindu-l pe Mihai Alecu că Director general al RAR, iar pe Alina Niță că Director economic.
Alecu e cunoscut în zona Transporturilor sub numele de „Pufu” și este fiul primarului PNL, fost PSD, al comunei dâmbovițene Odobești, Niculae Alecu.
Suprinzător este faptul că agroturistul a fost demis de la conducerea ISCTR de actualul Ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a stat un an și jumătate la conducerea ARR, iar acum a fost brusc promovat la conducerea RAR de către Bogdan Mândrescu, deși a fost angajat la RAR numai din decembrie 2022. Acest lucru demonstrează că, într-adevăr, influența lui Mândrescu e mai mare decât cea a lui Sorin Grindeanu.
Practic, RAR este condus de tandemul celor doi, cuvântul final avându-l tot Alina Niță.