Autoritățile germane au amendat retailerul H&M cu 35 milioane euro pe GDPR
Compania suedeză H&M a fost amendată cu 35 de milioane de euro în Germania pentru că și-a monitorizat ilegal angajații. Managementul a obţinut astfel informaţii privind discuţiile din timpul pauzelor, problemele de familie şi convingerile religioase ale salariaților.
Autorităţile pentru protecţia datelor din Germania au amendat compania cu 35,3 milioane de euro, scrie Deutsche Welle.
Suma reprezintă cea mai mare pedeapsă de la intrarea în vigoare a Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR) în 2018 şi a doua cea mai mare sancţiune la nivel european după ce autorităţile franceze au amendat Google cu 50 de milioane de dolari, anul trecut, pentru încălcarea GDPR.
Anchetatorii au stabilit că H&M a monitorizat câteva sute de angajaţi din cadrul unui centru de service din Nürnberg, potrivit unei declaraţii oferite de Johannes Casper, comisarul din Hamburg pentru protecţia datelor şi libertatea informaţiei
Retailerul a început monitorizările încă din 2014, iar managementul a obţinut informaţii privind discuţiile din timpul pauzelor, problemele de familie şi convingerile religioase ale salariaților.
Zilele trecute, grupul suedez a anunţat că va închide 250 de magazine, în condiţiile în care oamenii fac tot mai multe cumpărături în mediul online. Numărul reprezintă 5% din cele 5.000 de locaţii pe care le deţine H&M la nivel mondial.