Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Termene depășite și întârzieri în proiectare, dar și speranțe de finalizare mai devreme în anumite sectoare

Publicat: 30 mai 2024, 22:41, de Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Termene depășite și întârzieri în proiectare, dar și speranțe de finalizare mai devreme în anumite sectoare

Asociația Pro Infrastructură a atras atenția asupra întârzierilor semnificative în proiectarea celor două loturi de munte ale autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pare să nu acționeze cu fermitate împotriva antreprenorilor implicați.

Potrivit informațiilor prezentate de Asociația Pro Infrastructură, termenele de proiectare pentru Secțiunea 3 a autostrăzii sunt depășite, cu estimarea oficială a CNAIR indicând finalizarea proiectului abia în decembrie 2024. Acest lucru contravine contractului semnat cu WeBuild în august 2022, care prevedea o perioadă de proiectare de 12 luni, indicând februarie ca termen limită.

Situația este și mai gravă în cazul Mapa-Cengiz, unde termenul de proiectare a expirat în decembrie 2023 conform contractului semnat în februarie 2022. Informațiile actuale sugerează că mai sunt necesare numeroase foraje geotehnice și se prevede o extindere a proiectului tehnic până în decembrie.

”La Mapa-Cengiz pe Secțiunea 2 e și mai rău: cele 18 luni aferente proiectării au avut scadența în decembrie 2023 pe contractul parafat în 07.02.2022 cu ordin de începere 01.07.2022. Și, din ce informații avem momentan, mai au câteva sute de foraje geotehnice de efectuat și, probabil, se vor întinde cu proiectul tehnic până prin decembrie.

Dar stați, mare succes! Mapa-Cengiz a venit în CNAIR cu o bucățică de, atenție, 1 kilometru în zona nodului cu viitoarea Autostradă A13 Sibiu-Făgăraș și DN7 la Boița”, susțin cei de la Pro Infrastructură.

Cu toate acestea, există și aspecte pozitive. Potrivit celor menționate, italienii de la WeBuild ar putea finaliza cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș cu 9 luni mai devreme, în decembrie 2024, în timp ce austriecii de la Porr ar putea deschide sectorul Curtea de Argeș-Tigveni cu 3 luni înainte de termen, în decembrie 2026.

”Din fericire, avem și vești bune. Aceiași italieni de la WeBuild pot inaugura toți cei 30 de kilometri (sau măcar jumătate) dintre Pitești și Curtea de Argeș în decembrie 2024, cu 9 luni mai devreme de termen, septembrie 2025. Iar austriecii de la Porr de pe Curtea de Argeș-Tigveni au în continuare șanse să deschidă în decembrie 2026, cu 3 luni înainte de limita contractuală, martie 2027”, au spus reprezentanții Pro Infrastructură.