Autostrada București-Pitești va fi lărgită la trei benzi. Nu e singura
Ultima promisiune a Ministerulul Transporturilor este lărgirea la trei benzi a trei autostrăzi din România. În prezent, avem doar un singur tronson mai lat.
A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum:
- Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti integral (109,6 km)
- Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București – Fundulea (este vorba de prima porțiune din Autostrada Soarelui, cea care a fost construită inițial cu strat de beton)
- Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei – Dumbrava (se continuă astfel șoseaua de trei benzi dintre București și Moara Vlăsiei, de pe București-Ploiești).
Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri, susține secretarul de stat.
Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate.
Sursa de finanțare este constituită din fonduri externe nerambursabile, mai spune oficialul.
Azi, doar sectorul A3 de la Centura Capitalei până la Moara Vlăsiei are câte trei benzi pe sens, iar bucata de la Centura Capitalei până în Șoseaua Petricani are câte trei benzi, dar fără banda de urgență.
”Trei benzi plus banda de urgență, pentru că altfel nu prea mai este autostradă”, a spus Scrioșteanu despre configurațiia autostrăzilor ce vor fi lărgite.