Autostradă nouă în Oltenia! Se va circula cu 130 km/h
Între Craiova și Filiași se va circula pe autostradă. Proiectul are acord de mediu. Oltenia va avea 110,1 km de șosea rapidă în plus.
Între Craiova și Filiași se va circula pe autostradă, cu 130 km/h, conform Acordului de Mediu semnat, azi, de președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Laurențiu Alexandru Păștinaru, la Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor, în prezența ministrului Mircea Fechet.
Proiectul „Autostrada Craiova-Filiași și drum expres Filiași-Târgu Jiu”, care va fi construit în județele Dolj și Gorj, cu o lungime de 110,1 km, va îmbunătăți eficiența tehnico-economică a rețelei de transport din România și va aduce îmbunătățiri importante în privința vitezei de călătorie între Craiova și Târgu Jiu.
Acordul de mediu pentru viitoarea autostradă a Olteniei
Autostrada va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj, pe o lungime de 62,7 km. Mai mult decât atât, Craiova–Filiași, drum de autostradă, și drumul expres Filiași–Târgu Jiu va traversa teritoriile a 19 unități administrativ-teritoriale din cele două județe, respectiv: Municipiul Craiova, Ghercești, Șimnicu de Sus, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași, din Dolj, precum și Țânțăreni, Turburea, Aninoasa, Săulești, Vladimir, Bărbătești, Jupânești, Târgu Cărbunești, Scoarța, Dănești și Târgu Jiu, din Gorj.
„Având în vedere faptul că terenurile care vor fi traversate de noul proiect al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. fac parte din categoriile teren agricol, canale, pășune, fond forestier, ape, drumuri și căi ferate, precum și din zone de protecție a unor situri arheologice ori arii naturale de interes comunitar, cum este în zona Coridorul Jiului, a fost necesar să ne asigurăm că lucrarea nu va avea un impact negativ asupra mediului, iar pentru aceasta au fost prevăzute, în acordul care a fost semnat azi, numeroase lucrări pentru protecția mediului. Pe lângă acestea, proiectul presupune realizarea terasamentului rutier, structurii rutiere, unor noduri rutiere, lucrări de artă precum poduri, viaducte și pasaje, realizarea de podețe, parcări, lucrări hidrotehnice și de preluare și evacuare a apelor pluviale, relocări de căi de transport și lucrări pentru siguranța circulației, pe o suprafață totală estimată la 1.316 hectare”, a declarat președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru.
Laurențiu Alexandru Păștinaru și Mircea Fechet.
La rândul său, ministrul Mircea Fechet a subliniat importanța realizării unor astfel de proiecte într-un timp cât mai scurt și găsirea celor mai bune soluții astfel încât beneficiile pe care aceste investiții le aduc populației și economiei, în general, să nu afecteze în mod negativ mediul. ”Este necesară simplificarea unor proceduri, astfel încât să fie redus timpul necesar emiterii unor astfel de acorduri, pentru că România are nevoie de cât mai multe proiecte de infrastructură de acest fel. Este o bucurie că încheiem anul cu încă un proiect important avizat, pe lângă multe altele care au fost aprobate în ultimele luni”, a afirmat Ministrul Mediului.
Prin urmare, Oltenia va avea o autostradă și un drum expres în plus.