Autostrada Unirii, în impas? Ce tronson este blocat. Președintele CA al CNIR a făcut anunțul
Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a anunțat că proiectul Autostrăzii Unirii (A8), care leagă Moldova de Transilvania, a ajuns într-un impas. Potrivit acestuia, „se întârzie prea mult cu predarea documentației către Consiliul de Administrație pentru tronsonul cuprins între Lețcani și Ungheni, din județul Iași“. Din acest motiv, scoaterea la licitație a tronsonului Lețcani – Ungheni, pentru proiectare și execuție, este întârziată.
Autostrada Unirii, în impas? Președintele CA al CNIR, Cătălin Urtoi, a susținut că în impas ar fi tronsonul Lețcani – Ungheni, care ar fi blocat de birocrație.
„Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 – n.r) au trecut prin Consiliul de Administrație și au ajuns la SEAP. În momentul de față este o situație mai complicată pe tronsonul Lețcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu. În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca și acest tronson să intre pe un făgaș normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului și să le vedem pe SEAP“, a declarat Cătălin Urtoi, duminică, la o conferință de presă.
El a afirmat totodată că speră ca în zilele următoare acest impas să fie depășit.
„Să lăsăm luptele interne. Deși, repet, așa zisele lupte interne din Consiliul de Administrație al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt niște oameni care își fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcții, specialiști. (…) Așteptăm documentația pentru aprobarea în Consiliul de Administrație, documentație care trebuie să vină de la Executivul CNAIR“, a declarat Cătălin Urtoi.
Autostrada Unirii, în impas? Leagă estul de vestul României și are 304 km
Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, va lega estul de vestul României. Cu o lungime totală de 304 kilometri, autostrada începe de la granița cu Republica Moldova, din Ungheni, și face legătura cu Târgu Mureș. Pentru construcția acestei autostrăzi sunt estimate cheltuieli în valoare de peste 4 miliarde de euro. Construcția presupune inclusiv un pod peste Prut, la nivel de autostradă.
Autostrada Unirii ar trebui să unească Moldova și Transilvania printr-o conexiune rutieră de mare viteză. Ea este divizată în două tronsoane: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (inclusiv pod peste Prut). Secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni a A8 are o lungime de 93 km şi este compusă din 5 tronsoane, valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni fiind de peste 25 de miliarde lei (fără TVA).
Citește și: UMB leagă Transilvania de Moldova! A obținut încă un lot din Autostrada Unirii