Avansare post-mortem după 17 ani

Publicat: 12 nov. 2024, 21:32, de Evelin Ceciu, în ACTUALITATE , ? cititori
Avansare post-mortem după 17 ani
Imagine de la înmormântarea aviatorului Nicolae Bucur, în urmă cu 17 ani / Sursă foto: Dorin Ivan / jurnalul.ro

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a semnat marţi, 12 noiembrie 2024, printre alte documente, decretul privind acordarea gradului de general de flotilă aeriană – cu o stea, post-mortem, comandorului Bucur Nicolae din Ministerul Apărării Naţionale, pilotul unui elicopter prăbușit în 2007.

Pilotul aparatului de zbor, comandorul Nicolae Bucur, a fost înmormântat atunci la Cimitirul Militar Ghencea 3 din Capitală. Alți doi membri ai echipajului au fost înmormântați la Iași, respectiv la Buzău.

Elicopterul căzuse într-o zonă locuită, dar s-a prăbușit în stradă, în apropierea primăriei. A fost meritul incontestabil al pilotului că a evitat casele (n.r.).

Incendiul în urma prăbușirii a fost stins repede de pompieri.

Conform unui comunicat al Ministerului Apărării Naționale, echipajul elicopterului prăbușit la 7 noiembrie 2007 era format din comandorul Bucur Nicolae și locotenentul Craiu Ionel, piloți, precum și din maistrul militar Ticea Adrian Alexandru, mecanic de bord.

Comandorul Bucur Nicolae, născut la 1 aprilie 1958, la Techirghiol, avea la activ 2.700 de ore de zbor, dintre care 800 pe respectivul tip de elicopter. Era ofițer din anul 1981, pilot clasa I, instructor în toate condițiile de zbor, fiind încadrat pe funcția de comandant grup elicoptere.

Era căsătorit și tatăl a două fete.

Locotenentul Craiu Ionel s-a născut la 10 octombrie 1980, la Iași. Era ofițer din anul 2003, pilot neclasificat, avea 175 de ore de zbor și era încadrat pe funcția de pilot. Era căsătorit și nu avea copii.

Maistrul militar clasa a II-a Ticea Adrian Alexandru s-a născut la 13 iulie 1971, la Târgu-Ocna, Bacău, și avea 360 de ore de zbor. Era maistru militar din anul 1994, încadrat ca me-canic de bord. Era căsătorit și avea un copil.

Elicopterul, de tipul IAR 330 PUMA SOCAT, aparținea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni și executa un zbor de instrucție pe timp de noapte, fără muniție la bord. Potrivit anchetatorilor, elicopterul ar fi luat foc în aer și s-a prăbușit de la câteva zeci de metri. Moartea celor trei aviatori s-a produs în urma rănilor grave provocate de impactul cu solul.