Avioane Craiova ratează termenul de livrare a primului IAR 99 SM
Avioanele IAR 99 standard modernizat trebuiau predate Forţelor Aeriene la jumătatea lunii trecute. Iniţial, livrarea era programată în vara lui 2023, însă atunci fabrica Avioane Craiova a primit de la MApN o păsuire de 6 luni.
Liderul de sindicat de la Avioane Craiova recunoaște că programul de modernizare a IAR 99 este în mare întârziere.
Într-un mesaj, Victor Peța susține că, la mai bine de două săptămâni de la termenul la care ar fi trebuit predat primul IAR 99 SM, compania și reprezentanții Armatei fac eforturi ca primul zbor de test să poată avea loc.
Potrivit specialiștilor, testarea va dura și ea, deci întârzierile vor fi și mai mari.
Forțele Aeriene au mare nevoie de IAR-urile 99 SM
Inițial, primul avion de test ar fi trebuit să zboare în vara lui 2022, la aproape 2 ani de la semnarea contractului. La acel moment, managerul fabricii dădea vina pentru întârzieri pe un partener israelian care ar fi trebuit să livreze un aparat de navigație, însă era foarte optimist în legătură cu zborul de test.
Primul IAR 99 SM nu a zburat nici măcar la un an după termenul dat inițial de directorul Avioane Craiova și nici nu e clar când se va întâmpla asta.
Fabrica a primit de la Armată 98 de milioane de lei
Până acum, fabrica a primit de la Armată în jur de 98 de milioane de lei, cam 20 de milioane de euro, însă nu a livrat nimic.
În mod normal, potrivit contractului, Armata ar trebui să-și recupereze banii, cel puțin asta ne spunea șeful Direcției de Presă din MApN în urmă cu aproape două luni.
Contractul pentru modernizarea celor 10 avioane IAR 99 a fost semnat în august 2020 și are o valoare de 275 de milioane de lei, adică 55 de milioane de euro.